Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v květnu objednáno zboží, zaplaceno bankovním převodem (mohu dodat výpis), při dalším ino o termínu dodávky se dozvídám, že zboží čeká na naskladnění. Později na chatu e-shopu mi prodejce sděluje, že zboží asi bude v další dodávce. To byla poslední naše komunikace. Další maily, telefony a sms bez odezvy.
Zesilovač AV-130
Celkem s DPH: 1.250,1 Kč
------------------------------------------------------------------------
Cena za zboží bez DPH: 1.033,1 Kč
plus daň 21% z ceny: 217,0 Kč
------------------------------------------------------------------------
Doprava bez DPH: 66,1 Kč
plus daň 21% z ceny: 13,9 Kč
Doprava (celkem s DPH): 80,0 Kč
Poplatek za typ platby: 8,3 Kč
Daň 21% z ceny: 1,7 Kč
------------------------------------------------------------------------
*Celkem:* *1.340,1 Kč*
Zesilovač AV-130 silver.
žádal jsem o vrácení peněz, pokud nelze zboží dodat. Zatím marně
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.