Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 16.4.2024 jsem dostal e-mail od prodejce Ticketportal zprávu o definitivním zrušení několikrát odkládaného koncertu Dire Straits Experience v Ostravě. Podle instrukcí Ticketportalu jsem kontaktoval pořadatele Moravia Promotion Concert, s. r. o. na moraviapc@gmail.com s žádostí o vrácení zaplacené částky snížené o manipulační poplatek podle VOP Ticketportalu. Přiložil jsem doklady o zaplacení od Ticketportalu i od banky a platební údaje. Pořadatel nereagoval na můj e-mail a doposud mi nevrátil peníze.
Zaplaceno: 2 vstupenky po 1490 Kč, celkem 2980,00 Kč; platba kartou online dne 27.12.2023
Variabilní symbol: 8941234, Číslo uhrazené rezervace: 125605069/32 Sektor Řada Místo Sleva Cena
*THE DIRE STRAITS EXPERIENCE 28.04.2024 (Ne) / Vstup 19:00 / Show 20:00 *MODRÝ nahoře vpravo *II *14 1 490,00 Kč
*THE DIRE STRAITS EXPERIENCE 28.04.2024 (Ne) / Vstup 19:00 / Show 20:00 *MODRÝ nahoře vpravo *II *13 1 490,00 Kč
Koncert Dire Straits Experience 28.4.2024 v Ostravě
V souladu s VOP prodejce požaduji vrátit 2980 Kč za 2 vstupenky na zrušený koncert na účet.
Více: https://www.ticketportal.cz/event/THE_DIRE_STRAITS_EXPERIENCE
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Moravia Promotion Concert s.r.o., Lidická 700/19, 60200 Brno. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
K informacím ohledně návrhu na zahájení insolvenčního řízení:
Návrh podává buď věřitel na svého dlužníka, který je v úpadku, nebo dlužník v úpadku sám na sebe. Insolvenční návrh se podává ke krajskému soudu, v jehož obvodu má dlužník v úpadku sídlo nebo se v něm převážně zdržuje. V tomto případě bude návrh podán Krajskému soudu v Brně. Insolvenční návrh může podat i jediný věřitel, následně (v případě zahájení insolvence) však ostatní musí přihlásit své pohledávky.
Pro insolvenční návrh není předepsán povinný formulář, musí být však v písemné formě. Kromě toho jej navrhovatel musí podepsat a jeho podpis musí být úředně ověřen a zároveň musí splňovat zákonné podmínky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.