Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.8.2015 jsme si na výdejním místě společnosti vyzvedli objednané spotřebiče, obaly byli nepoškozeny, spotřebiče jsme nutně nepotřebovali zapojovat a tak´nebylo nutné je rozbalit. Dne 9.9. jsme po otevření krabice zjistili poškození zadní části u myčky nádobí. Neprodleně jsme kontaktovali reklamační oddělení. Ještě týž den nám byla zaslána zamítavá odpověď, v níž stálo, že reklamaci mechanického poškození nelze uznat, pokud ji uplatníme po takové době. V tomto časovém rozmezí prý již nelze doložit, jak bylo se zbožím zacházeno a nelze reklamaci zpětně uplatnit u přepravce ani výrobce. Nepochodili jsme ani na výdejním místě, ani po telefonu. Nevěděli jsme jak dále situaci řešit. A s tímto vědomím a možností, že by myčka mohla být funkční i s poškozením, jsme se dali do dalšího "ohledání". Bohužel spotřebič je zcela nefunkční.
My jsme se zbožím zacházeli šetrně, nevím čí je to vina jestli přepravce či výrobce, ale přeci jsme nezaplatili za spotřebič, který můžeme vyhodit.
Vaňková Helena
integrovaná myčka nádobí zn. Concept MNV4460
Požadujeme navrácení celé kupní ceny nebo výměnu.
|
Tweet |
Podle § 2104 občanského zákoníku má kupující povinnost dle svých možností věc prohlédnout a přesvědčit se o jejich vlastnostech. Spotřebitel není ale omezen žádnou lhůtou, kdy by musel výrobek vyjmout z obalu a uvést jej do provozu. Skrytá vada se tak může projevit i po delší době od převzetí zboží.
Pro případy, kdy se na zboží objeví vada, která nebyla při převzetí zřejmá, existuje institut práva z vadného plnění. Spotřebitel může uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající tedy musí prokázat, že zboží nebylo vadné již v době převzetí. Spotřebitel je tak zákonem chráněn před vadnými výrobky.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a trvá na nápravě, musí prokázat, že zamítnutí reklamace bylo nesprávné. Přesvědčivý a silný důkaz poskytuje znalecký posudek, který by rozporoval výsledek reklamace. Je však nutné počítat s hrazením znalečného. Pokud však posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně znalečného).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.