Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
3 měsíce se přihlašuji do svého konta u VZP, přes které je vyplácen příspěvek na dentální hygienu a stále mi moje konto hlásí, že dentální hygiena je nedostupná. Preventivní prohlídku jsem absolvovala 30.5.2024, dentální hygienu 5.6.2024.
Když jsem napsala žádost o vysvětlení do VZP, dostala jsem odpověď, že "Většinou není kód preventivní prohlídky zpracován, pokud si lékař s kódem preventivní prohlídky vykáže i kód vyšetření, které je již obsažen v preventivní prohlídce."
Jako obyčejný pacient opravdu nevím, co vykazuje můj praktický lékař jako kód mojí preventivní prohlídky.
Výsledek je, že mám doklad od dentální hygieny starší 3 měsíce, který mi odmítá VZP proplatit, protože můj praktický lékař nevykázal správný kód.
Má tenhle problém pro mě jako pacienta nějaké řešení?
Změnit systém VZP tak, aby nedocházelo k výše uvedenému problému.
|
Tweet |
Společnost na svých stránkách uvádí: “Aby bylo možné o příspěvek zažádat, je nutné mít v přehledu úhrad zdravotní péče evidováno potřebné vyšetření podle stanovených podmínek. Teprve poté vám aplikace Moje VZP umožní podání žádosti o příspěvek. Upozorňujeme, že celý proces, od vykázání poskytnuté zdravotní péče lékařem i nemocnicí až po její zaevidování, trvá až 3 měsíce.”
Jestliže stěžovatel splnil všechny podmínky nutné pro poskytnutí příspěvku na dentální hygienu, je společnost povinna příspěvek poskytnout.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Pojišťovna VZP, a.s. na e-mail: info@vzp.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel se může obrátit také na Českou asociaci pojišťoven na adrese https://www.cap.cz/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.