Společnost


ENIVA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78364Nevrácené peníze za nevyužité vstupenky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2024, před 4 měsíci

Lucie Hartmanová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v prosinci roku 2020 se měl ve Špindlerově mlýně konat hokejový zápas pod širým nebem, na který jsem si zakoupila 7 kusů vstupenek, ve kterých je několik tisíc korun. Kvůli covidové pandemii se však akce stále posouvala, své vstupenky jsem si ale ponechávala (což byla jedna z možností, kterou společnost nabídla), věřila jsem, že akce jednou proběhne. Akce se uskuteční tento prosinec, avšak se změnami oproti původnímu plánu, kvůli kterým jsem se rozhodla vstupenky nevyužít.

Společnost Hockey Games (pořadatel ENIVA s.r.o.), která je pořadatelem akce, mi tento rok po mém opakovaném naléhání e-mailem nabídla za původní vstupenky vrácení peněz. Nabídku jsem přijala, zaslala potřebné údaje pro navrácení. Společnost mi 15. 5. odepsala, že můj požadavek byl zapsán do systému a že mi peníze budou vráceny nejpozději do 90 dnů. Uběhlo již několik měsíců a žádné peníze mi nepřišly. Na e-maily o vysvětlení mi nikdo neodpovídá.


Produkt

původní termín zápasu: 12. 12. 2020


Požadované řešení

požadují vrácení peněz za nevyužité vstupenky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2024 14:13, před 4 měsíci

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: ENIVA s.r.o., Trojdílná 419/3, 15000 Praha. Pokud by tak spotřebitel učinil a prodávající doručení zmařil, považovalo by se za doručené dle § 570 Občanského zákoníku.

V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 13:16, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.