Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Koupil jsem dvě jízdenky: č.1. (***) a č.2 (***) z Prahy do Ostravy 30. 10. 2021, ale bohužel z rodinných důvodů jízdenky jsem stornoval Online předem 1. 11. 2021 tzn. více než 3 dny před cestou. Pak když jsem si zavolal na infolinku do společnosti Leo Express Global a.s. kde mi sdělili informace o formě refundaci, že nemám nárok pro vrácení peněz na původní způsob platby (Platba kartou), které utratil jsem za jízdenky na vlak, tudíž mi nevrátí mé peníze v hodnotě 598 Kč, které mi teď budou chybět a místo toho dostanu pouze leo kredity, které nepotřebují, protože vlakem vůbec nejezdím. Požádal jsem o vrácení peněz ovšem s negativní odpovědi. Velmi mě toto zklamalo. Kdyby mi vrátili peníze na účet, tak byl velmi spokojený, než je mít v leo kreditech, které nevyužiji. Považuji to za porušení práv spotřebitele zadržováním mých osobních finančních prostředků a jejich nevracením na žádost mé jako klienta na původní způsob platby. Také bych rád smazal svůj osobní klientský účet Smile Club od společnosti Leo Express Global a.s., protože neplánuji využívat vlakové služby.
Jízdenky
Poprosil bych o vrácení peněz za jízdenky na původní způsob platby (Platební karta) nebo na můj bankovní účet
|
Tweet |
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Podlisnyi, je nám líto, avšak v případě nákupu jízdenky pod registrovaným emailovým účtem ve Smile Club věrnostním programu lze jízdenky stornovat pouze do leo kreditu, jak je uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách i v podmínkách věrnostního programu. Náš věrnostní program je dobrovolný, nákup jízdenek není podmíněný registrací, předpokládá se, že když se do něj zákazník zaregistruje, podmínky si přečetl a vyjádřil dobrovolný souhlas.
Dobrý den. Děkuji za odpověď. Jednalo se pouze o jednorázovou cestu a byl vážený důvod pro storno jízdenky. Ve stížnosti č.#58560 na Webu vasestiznosti.cz, kde paní reklamovala taktéž nevrácení peněz, ale Leo kreditů, jste nakonec peníze vrátili. Jednalo se o obdobný případ jednorázového nákupu vlakové jízdenky platební kartou. Nevidím tedy důvod, proč byste mi také nemohli vrátit peníze. Nechápu, proč jste některým lidem udělal ústupky, ale odmítáte pro mě to vyřešit. Děkuji. S pozdravem!
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/58560/nevraceni-penez-na-puvodni-zpusob-platby
Dobrý den, pane Podlisnyi, v podmínkách je uvedena informace, že pokud registrovaný zákazník bude chtít stornovat jízdenku, bude to možné pouze ve formě leo kreditů, ať už jízdenka byla hrazena jakoukoliv platební metodou. Před nákupem jste tyto podmínky rovněž odsouhlasil, jinak by nákup jízdenky pod registrovaným e-mailem nebyl možný.
Vážení, Leo Express Global a.s.
Obracím se na Vás s výzvou k okamžitému vrácení finančních prostředků ve výši 598 Kč za zakoupenou vlakovou jízdenku zpět na platební kartu, kterou byla platba provedena.
Dle platných právních předpisů České republiky, konkrétně zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., jsem přesvědčen, že podmínka vrácení peněz výhradně ve formě kreditu není v souladu s mými zákonnými právy. Konkrétně dochází k následujícím porušením:
1. Porušení zásady rovnosti stran dle zákona o ochraně spotřebitele § 4, neboť mi byla vnucena jednostranná podmínka navrácení prostředků pouze formou kreditu.
2. Neúplná informovanost dle § 1811 a § 1813 občanského zákoníku – nebyl jsem jasně a srozumitelně informován o tom, že vrácení peněz bude pouze formou Leo kreditu, což je nespravedlivé.
3. Nespravedlivé smluvní podmínky dle § 1813 občanského zákoníku – jednostranné podmínky jsou ve prospěch Leo Express Global a.s. a nevýhodně omezují má práva spotřebitele.
4. Omezení práva na odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku – mám právo na vrácení peněz na původní platební metodu, zejména když smlouva byla uzavřena na dálku.
5. Omezení svobody volby dle § 3 zákona o ochraně spotřebitele – jako spotřebitel mám právo si zvolit způsob, jakým chci obdržet vrácené prostředky, pokud jsem platil kartou.
6. Podvodné praktiky dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele – nebyl jsem řádně a transparentně informován o tom, že vrácení bude probíhat pouze ve formě Leo kreditu.
7. Diskriminace platební metody dle § 13 občanského zákoníku – obchodník nemůže diskriminovat zákazníky dle platební metody a omezovat je ve vrácení peněz.
Na základě výše uvedeného žádám o okamžité vrácení peněz na původní platební metodu, a to nejpozději do 14 pracovních dnů. V opačném případě budu nucen podat stížnost na Českou obchodní inspekci.
Věřím, že tento spor vyřešíme smírně a k oboustranné spokojenosti.
S pozdravem, Maksym Podlisnyi.
Dobrý den, pane Podlisnyi, registrovala jste se do Smile Clubu, a tudíž jste souhlasil s podmínkami věrnostního programu v plném znění, kdy navíc registrace probíhá mimo prodejní proces. Jak je uvedeno v podmínkách Smile Clubu v části 3.1. v odstavci 5: "Pokud byla jízdenka zakoupena skrze Smile Club účet, a to jakoukoliv metodou, její storno je možné pouze do leo kreditů. Leo kredity se pak zpět na bankovní účet nevrací." Tato informace je jasně uvedena na webových stránkách i v podmínkách věrnostního programu. Jak bylo zmíněno, jedná se o dobrovolnou registraci. Předpokládá se, že pokud má zákazník zájem stát se členem věrnostního programu, tak se s těmito podmínkami rovněž před registrací seznámí. Storno bylo provedeno Vámi dne 1.11.2021 a finanční prostředky byly v souladu s podmínkami vráceny v plné výši na registrovaný účet. Nejedná se o porušení žádného bodu, který jste zmínil.
Dobrý den, Vážení zástupci společnosti Leo Express Global a.s.,
rád bych Vás touto cestou požádal o okamžité ukončení mého členství v programu Smile Club od společnosti Leo Express Global a.s. a zrušení mého účtu. Důvodem tohoto rozhodnutí je skutečnost, že již neplánuji cestovat vlaky a nemám zájem nadále využívat služby poskytované v rámci věrnostního programu.
S ohledem na výše uvedené tímto žádám o vrácení všech prostředků, které jsou aktuálně evidovány ve formě Leo kreditů na mém účtu, na bankovní účet nebo platební kartu, ze které byly tyto finanční prostředky původně uhrazeny.
Vzhledem k tomu, že již nebudu využívat žádné služby Leo Express Global a.s., nemá pro mě další setrvání v programu Smile Club žádný přínos. Proto žádám, abyste můj účet ukončili a provedli vrácení prostředků na bankovní účet nebo platební kartu nejpozději do 7 pracovních dnů.
Věřím, že tento požadavek bude vyřízen v souladu s mými zákonnými právy a předem děkuji za Vaši spolupráci.
S pozdravem, Maksym Podlisnyi.
Vážený pane Podlisnyi, jak bylo dříve zmíněno, registroval jste se do věrnostního programu, který má určité podmínky. S těmito podmínkami jste během zakládání účtu a před nákupem jízdenek souhlasil. Je samozřejmé, že pokud se my řídíme podmínkami věrnostního programu, budou tak postupovat i jeho účastníci. Po stornování Vám byly finanční prostředky vráceny v plné výši a bez storno poplatku právě do leo kreditů, jak zní v podmínkách. Zákazníkům, kteří registrováni nejsou, je u storna účtován poplatek. Pokud chcete zrušit účet, můžete tak sám učinit po přihlášení v nastavení nebo napište na info@le.cz. Chceme Vás však upozornit, že pokud máte zájem o zrušení účtu z Vaší strany, leo kredity budou vráceny v podobě voucheru, jak bylo je uvedeno ve Vámi odsouhlasených podmínkách, leo kredity se zpět na bankovní účet nevrací.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.