Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dostala jsem od firmy nabídku odkupu parcely. Bylo uvedeno KÚ, které neexistuje a LV, který taky neexistuje. Vše jsem si ověřila na portále Nahlížení do katastru nemovitostí. Byla jsem v šoku. Navíc, když vím, že žádný pozemek nevlastním. Hlavně jsem byla zděšená z toho, že na obálce byla moje plná adresa, jméno, nic z toho nesouvisí s adresou nabízeného odkupu. Absolutně nechápu kde vzali na mě kontakt a proč. Samozřejmě jsem hned na firmu volala a ptala se co to má znamenat. Bylo mi řečeno, že když nemám zájem o prodej, že si toho dopisu nemám všímat a že jej mám vyhodit. Když jsem řekla, že si budu stěžovat, bylo mi arogantně odpovězeno, že si můžu stěžovat kde chci.
Jak řešit? Tato firma by měla projít kontrolou správních orgánů, zda nepodniká neoprávněně a podvody nepoškozuje občany. Vše tomu nasvědčuje. Raději nechci domýšlet, co se děje, když někdo takové podvodné nabídce uvěří.
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Kontakty na společnost 1. česká rozesílková s.r.o.:
sídlo: Sokolovská 131/86, 18600 Praha;
e-mail: info@viagem.cz.
Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V tomto případě by se mohlo jednat o agresivní obchodní praktika dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.).
Spotřebitel se s podnětem může obrátit i na Českou obchodní inspekci prostřednictvím odkazu: www.coi.cz/podatelna.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.