Počet nahlášených stížností: | 86 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 33 |
Dobrý den, na mé telefonní číslo viz osobní údaj od 07/2024 chodí nevyžádané - falešné - SMS, za které platím 99,--Kč za kus prostřednictvím vyúčtování společnosti O2. V červenci 2024 to bylo celkem 396 Kč podle vyúčtování č. 5248764770 (4 SMS), v srpnu 2024 to bylo celkem 495 Kč podle vyúčtování č. 5250576353 (5 SMS). Nepochybně se to bude opakovat i v 09/2024, ale vyúčtování zatím nemám. Dokonce mi tyto SMS na mobil ani nedošly všechny, bylo jich doručeno pouze 5 identického znění z telefonního čísla 90211099: "Cena zpravy 99 Kc s DPH za sluzbu Jupistream. Pro zrusení posli SMS ve tvaru STOP VERIFY na cislo 90211. Vice info jzc@e-help.cc nebo sms HELP VERIFY na 90211". Žádnou takovou službu jsem si nikdy neobjednával ani neužíval. Jedná se o podvodnou SMS, kterou se mnou můj operátor 02 odmítá řešit a odkazuje mne na společnost poskytující službu. Bohužel nemám žádnou informaci a možnost ji zjistit, kdo za falešnými SMSkami stojí (O2 to také neví) a nárokovat si tak přímo vrácení zaplacených - falešně vyúčtovaných - služeb. Prosím o informaci o způsobu řešení a o vrácení peněz na můj účet. Snímek obrazovky s podvodnou SMSkou a vyúčtování za 07/2024 a 08/2024, přikládám.
Děkuji Vám, s úctou, Jakub Kučera
NEO+Stříbrný tarif na čísle 606 775 478
Prosím o ukončení zasílání nevyžádaných falešných SMS na mé číslo 606 775 478 a vrácení neoprávněně vyúčtovaných plateb za měsíce 07/2024 a 08/2024 (396 Kč podle vyúčtování č. 5248764770
za 4 SMS a 495 Kč podle vyúčtování č. 5250576353 za 5 SMS) na můj bankovní účet č. 43-8639510227/0100. V mém vyúčtování jsou podvodné SMSky označeny jako "Služby třetích stran". Děkuji Vám, s úctou, Jakub Kučera
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontak
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.