Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Nakoupila jsem, přes eshop zboží které sem následně podle pokynů vratila ve stanovené lhůtě pro vracení. Vracela sem 8ks oblečení má objednávka byla většiho množství,následně mi v aplikaci schválili pouze jednu položku a to tu nejlevnější. Kontaktovala sem proto Zaru,mají pouze online chat. Slečna ,mi sdělila,že je to stále v procesu. Po uplynutí 14denní lhůty sem opět kontaktovala Zara chat,kde mi oznámili,že jim je to líto. A nic víc. Tim,mi asi dali najevo jakoby ldybych žádné zboží nevrátila a celé si to asi vymýšlím. Kontaktovala sem přepravní společnost kde mi sdělili i hmotnost balílku která odpovídala. Takže zboží jim dorazit muselo. Opět sem kontaktovala Zaru opět bez výsledku žádné oficialní vyjádření proč mi nevratili peníze celkem velká částka 3744kč nebo co se zbožím stalo. Ale to nejhorší v té době když sem čekala na vyřízení této reklamace. Tak sem vracela opět zboži s visačkama bez poškození,tal jak to má být v hodnotě 3495kč. Opět stejný scénář pani na zara chatu nic neví prý je to v řešení, je nepříjemná a nedošli jsme k nějakému zavˇeru proč to tak je. Zboží sem vratila v poradku. Jsem z toto zoufala, protože semnou nikdo nekomunikuje,nevim proč mi nevratili peníze nebo co se se zbožím stalo. Celková dlužná částla je 7200kč.
Zara
Vracení peněz. Nebo zboží.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.