Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1326
Z toho za letošní rok:81
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

68%
32%
Toto skore je založeno na 295 stížnostech.

#78398Alza neo

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2024, před měsícem

Dominik Ryšavý

Znění stížnosti

Dobrý den, začátkem Srpna jsem reklamoval pronajatý tablet s tím že se mi tam objevila závada, po víc jak měsíci mi alza napsala že reklamace se zamítá a že mám zaplatit fakturu za předčasné ukončení pronájmu, jenže já sem nežádal o žádné předčasné ukončení, já jen reklamoval tablet s vadou, předpokládal jsem že kdyby se vada u vás náhodou neprojevila tak že mi tablet vrátí, kdybych tohle věděl dopředu tak si radši tablet nechám s vadou než abych platil nějakou pokutu za ukončení, mám i fotografie z reklamovaného tabletu že fotil rozmazaně, a rozhodně není normální aby alza jen tak mi vystavila fakturu na 6268 Kč a požadovala abych ji zaplatil,
Už sem s alzou stížnost řešil ale neúspěšně.


Produkt

Reklamace alza neo


Požadované řešení

Zrušení faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2024 15:14, před 26 dny

V obchodních podmínkách programu Alza NEO je v bodě 5.7. uvedeno, že Alza poskytuje rozšířenou záruku pro případ nahodilého poškození přístroje, kterým se rozumí nešťastná náhoda, tedy situace, kterou nešlo předvídat nebo jí nešlo předcházet. Pokud se na konkrétní případ poškození přístroje vztahuje rozšířená záruka a tuto záruku Alza důvodně nezamítne, pak člen zajistí předání veškerých nezbytných informací a poškozeného přístroje společnosti Alza, která do 3 pracovních dní předá členovi jiný přístroj (tento přístroj si může člen vybrat z aktuální nabídky). V případě, že si člen nevybere žádný přístroj z nabídky společnosti Alza, je oprávněn ukončit smlouvu předčasně podle odst. 6.3 podmínek programu.

Dále je zde uvedeno, že smlouva uzavřená na dobu určitou může být ukončena pouze z důvodů uvedených ve smlouvě. Společnost Alza je mimo jiné otevřená dohodě o ukončení smlouvy za podmínky, že člen uhradí společnosti Alza náklady spojené s předčasným ukončením smlouvy, tzv. odstupné. Výši odstupného sdělí společnost Alza Členovi na požádání.

Domníváme se, že pokud tedy spotřebitel nežádal předčasné ukončení smlouvy, nemělo by k ukončení dojít. Žádáme tímto společnost o sdělení důvodu, na základě kterého došlo k předčasnému ukončení smlouvy mezi stranami.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2024 13:01, před 17 dny

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

V této souvislosti jsme se celé situaci věnovali jak na Oddělení Alza NEO, tak na Oddělení Péče o zákazníky. I nadále však trváme na řádném zpracování reklamace a dalšího postupu v souladu s podmínkami služby Alza NEO.

Pokud není reklamace uznána, je člen dle podmínek programu bodu 4.10. vázán uhradit opravu zařízení nebo zůstatkovou hodnotu přístroje:

4.10. V případě, že se na Přístroji objeví vada, pro kterou by bylo možné jej reklamovat (výrobní vada), má Člen nárok na výměnu takového Přístroje za jiný Přístroj (tento Přístroj si může Člen vybrat z aktuální nabídky). Dodatkem ke Smlouvě si Člen a Alza potvrdí změnu Přístroje, případně změnu poplatku za členství a změnu doby trvání Smlouvy. Člen je povinen nahlásit vadu na Přístroji předem formou kontaktního formuláře na stránkách www.alza.cz/neo. Člen je také oprávněn Smlouvu ukončit, nevybere-li si žádný Přístroj z aktuální nabídky.
V případě, že Člen nemá nárok na výměnu Přístroje podle předchozího odstavce (zejména v případě, kdy je poškození Přístroje způsobené Členem), je Alza oprávněna požadovat po Členovi úhradu a Člen se zavazuje zaplatit buď zůstatkovou hodnotu Přístroje, nebo je-li možná oprava Přístroje, úhradu opravy Přístroje autorizovaným servisem. Je-li možná oprava Přístroje, může si Člen zvolit, zda chce uhradit zůstatkovou hodnotu Přístroje, nebo opravu Přístroje autorizovaným servisem. Nezvolí-li Člen jeden z postupů podle předchozího odstavce do 10 pracovních dnů ode dne, kdy byl společností Alza upozorněn, že se nárok na výměnu Přístroje na vzniklou situaci nevztahuje, je společnost Alza oprávněna po Členovi požadovat zůstatkovou hodnotu Přístroje a Člen se zavazuje tuto zůstatkovou hodnotu Přístroje společnosti Alza uhradit.


Oprava přístroje provedena nebyla, jelikož se žádná vada ani poškození přístroje v autorizovaném servisu neprojevilo. V rámci vstřícných kroků není nárokována ani úhrada zůstatkové hodnoty zařízení (10 133 Kč), jelikož převyšuje hodnotu odstupného (6 268 Kč).
Program NEO u produktu iPad 10.9" 64GB WiFi Modrý 2022 byl na základě výše zmíněných podmínek v jejich souladu ukončen a faktura č. 2961495749 tak zůstává v platnosti.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2024 11:16, před 14 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Domníváme se, že v případě, kdy se vada v autorizovaném servisu neprojevila, měl být tablet spotřebiteli vrácen a nemělo dojít k ukončení smlouvy.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.10.2024 11:25, před 14 dny


Dominik Ryšavý

Dobrý den, ano souhlasím s vyjádřením dTestu tablet měl mi být vrácen, a ne předčasně ukončit smlouvu a chtít po mě zaplatit 6000kč

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2024 09:28, včera

Dobrý den,

děkuji za Vaše vyjádření.

Jak jsme Vás i zákazníka již informovali v předchozích komunikacích na základě analýzy celého případu, bylo postupováno dle platných podmínek programu Alza NEO se kterými je každý účastník při svém vstupu plně seznámen.
Veškeré skutečnosti v řešení případu byly po celo dobu transparentně komunikovány a proto naše stanovisko zůstává neměnné.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2024 16:38, před 12 hodinami

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran a společnost trvá na svém stanovisku, může se spotřebitel obrátit např. na zmíněné mimosoudní řešení sporů při ČOI (viz původní vyjádření). Jestliže spotřebitel nezvolí alternativní způsob řešení sporu, budeme nuceni tuto stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije některého z alternativních řešení, případně aby mohl stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.10.2024 16:42, před 12 hodinami


Dominik Ryšavý

Hodnocení: