Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
"Odborné zaměření a poradenství našim kvalifikovaným servisním poradcem nabízíme ZDARMA A NEZÁVAZNĚ" - toto je reklama na stránkách firmy. Přišli, prohlédli okna a objednali ÚSTNĚ opravu hned za 2 dny. Ovšem neupozornili mého tatínka na to, že pokud zruší objednávku, naúčtují mu 25% předpokládané ceny. Až po vypršení času tak, aby nemohl zrušit v oněch 48 hodinách, mu poslali písemnou rekapitulaci kde je uvedeno, že bez stornopoplatku nelze zrušit později než 48hod předtermínem opravy!! Cena opravy je 17tisíc korun, čili nyní musí tatínek zaplatit 4.500 Kč jen za zrušení objednávky, tzn. za 25min vizuální kontrolu oken je cena 4.500 Kč.
Servis oken
Alespoň sleva na nesolidní výši stornopoplatku
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo. Zákon pro smlouvu o dílo nestanoví specifickou formu, je proto možné ji uzavřít i ústně.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.
Při zběžné prohlídce webových stránek společnosti jsme dohledali informaci o odborném zaměření a poradenství zdarma a nezávazně, přičemž výjimky zde nebyly uvedeny. Pokud by o nich však spotřebitel byl prokazatelně a řádně informován, mohla by si společnost tuto částku účtovat. Stejně tak by spotřebitel musel být informován o smluvní pokutě v případě odstoupení od smlouvy.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.