Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
od roku 2018 mám internetové pripojenie od firmy czspeed.net, od roku 2021 spoločnosť prešla pod SMARTLINK s.r.o. V 08/2024 som mailom poslal výpoveď zmluvy z dôvodu zmeny adresy. Po telefonickom hovore som musel poslať výpoveď zmluvy poštou na adresu dalšej firmy: STARNET. Po doručení výpovede som dostal mail so znením:
'Zrušení je možné s doplatkem, to znamená, že v poslední Výzvě k platbě Vám bude vyfakturována částka 1139.00 CZK (před obdržením výzvy nehraďte).'
Z ďalšej komunikácie vyplynulo, že výsledná cena je 390 Kč (internet) + 399 Kč (Práce technika při ukončení smluvního vztahu) + 350 Kč (Doprava k zákazníkovi do vzdálenosti 25 km). Snažil som sa zisťiť aké práce na odbernom mieste sú potrebné pre zrušenie zmluvy ale žiadne rozumné vysvetlenie som zatiaľ nedostal. Žiadne zariadenie od nich nemám a ani v zmluve nič nie je napísané. Snažil som sa vysvetliť, že výjazd nie je potrebný, nič som si neobjednal a bývam na inej adrese. Prišla odpoveď, že sa to robí automaticky po skončení zmluvy. Presný termín mi odmietli prezradiť. Zmluva skončí 30.9.2024 a do dnešného dňa žiadne práce ani výjazd neboli spravené. Do konca mesiaca ani nič nespravia. Doprava na odberné miesto po ukončení zmluvy je nezmysel. Ak firma na tom trvá, tak by to mal byť jej náklad.
Spoločnosť sa oháňa zmenou VOP ku ktorej došlo minulý rok. Zmena VOP bola skrytá v maili s názvom 'SMARTLINK s.r.o. - Sdělení' až za informáciami o využití samoobsluhy a obrázkami. Úplne na konci. Nový cenník bol v prilohe z nazvom 'dd.pdf'.
Podľa môjho názoru oba úkony v cenníku iba nahradzajú zmluvnú pokutu a SMARTLINK nemá právo mi to zaúčtovať. Navyše zmena VOP nebola poriadne označená.
V zmluve je v časti 'Trvání smlouvy' uvedené: 'Smlouva se uzavíra na dobu neurčitou. Smluvní strany jsou oprávněny Smlouvu kdykoli vypovědět. Výpovědní lhůta představuje 30 dnů a začína plynout prvním dnem následujíciho kalendářního dne, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně'.
Ukončenie zmluvy bez poplatku
|
Tweet |
Společnost si může zaúčtovat administrativní poplatky související s ukončením smlouvy, avšak ty musí odpovídat skutečným nákladům. Jestliže tedy technik ke spotřebiteli nedorazil, nemůže si společnost účtovat jeho cestu ani práci. Spotřebitel by o tomto poplatku musel být řádně informován (např. v ceníku). Zároveň by si společnost účtování těchto poplatků musela vyhradit ve smlouvě.
Jestliže se uvedené poplatky objeví ve vyúčtování a spotřebitel s nimi nesouhlasí, může vyúčtování reklamovat.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.