Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#78423Zpoždění zavazadla a s tím spojené další komplikace s dopravou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2024, před 4 měsíci

Růžena Dudková

Znění stížnosti

Dne 24.7.2024 jsme letěli na dovolenou na Ibizu. Plánovaný přílet byl ve 14:10. Bohužel s námi nedorazil kufr, což jsme na letišti na Ibize ihned reklamovali. Na doporučení delegátky T., která odjela se zbývajícími pasažéry na hotely, protože tam s námi nemůže čekat, jsme si vzali TAXI a na hotel se dopravili sami. Druhý den jsme obdželi zprávu z letiště, že kufr se našel a ať si jej sami vyzvedneme. Opět po konzultaci s naší delegátkou T. jsme si vzali taxi a pro kufr na letiště zajeli. Takže cesta tam a zpět (dohromady 3 účty za TAXI v celkové hodnotě 87,35 Euro). Na www.vasestiznosti.cz jsem podala stížnost na DER Touristik CZ a.s., od které mi včera přišla odpověď:
Částka, kterou jste za dopravu z letiště na hotel hradila, byla 30,70 EUR. Po přepočtu aktuálním kurzem ČNB Vám tedy bude zaslána částka 781 Kč, zaokrouhleno na 800 Kč.
S proplacením taxi při vyzvednutí zavazadla druhý den na letiště v částce 29,95 Euro a zpět na hotel v částce 28,70 Euro ať se obrátím na leteckou společnost Smartwings, což jsem ihned po návratu udělala a od které mi přišla zamítavá odpověď.


Požadované řešení

Proplacení taxi při vyzvednutí zavazadla v částce 58,65 Euro.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2024 12:48, před 3 měsíci

Spotřebitel se může s žádostí o náhradu obrátit na leteckou společnost, avšak dle § 2542 občanského zákoníku odpovídá pořadatel zájezdu zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

V případě zpoždění zavazadel je vhodné se obrátit přímo na reklamace zavazadel na letišti a zpoždění zavazadla ohlásit, jak spotřebitel pravděpodobně učinil. Dle dostupných informací v případě zpoždění zavazadla v destinaci po dobu delší než 24 hodin má cestující nárok na proplacení nezbytných výloh (hrazeny jsou nezbytné potřeby jako hygienické potřeby, spodní prádlo a oblečení). Kompenzace je vyplácena na základě účtů a je limitována.

Více informací k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10996/zpozdeny-let-nebo-ztracene-zavazadlo-na-co-maji-cestujici-narok.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.