Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V říjnu 2014 jsem nechala vyměnit sklíčko na hodinkách (Casio EDB 300) z důvodu poškrábání na vodě odolných hodinkách v hodinářství u pana Paříka.
Letos přítel ačkoliv nevěděl, že jsou hodinky už nadále nejsou vodě odolné, tak je utopil v koupališti.
Na to konto jsem si vzala účtenku od výměny sklíčka a šla jsem je reklamovat. Byl to sice starší model hodinek, ale byli v perfektním stavu až do výměny sklíčka!!!!!
Po měsíci čekání jsme šli oba do hodinářství a pan Pařík mi sdělil, že žádnou záruku na to nemám a ještě mi sdělil, že jsem si měla vyžádat tlakovou zkoušku, kterou bych si samozřejmě zaplatila navíc a přítel zůstal bez hodinek.
Pokud by pan Pařík posílal všechny opravy do autorizovaného servisu, nikdy k tomu nemuselo dojít, jenže pan Pařízek dělá takové opravy u sebe v hodinářství. Jsem opravdu znechucená!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Casio EDB 300
Chtěla bych vědět, zda se dá s tímto problémem něco dělat, jako, že náhradu hodinek apod.
Účtenku mám schovanou, pro všechny případy.
|
Tweet |
Pokud má zhotovitel koupit nějakou věc a tu do díla zapracovat (například namontovat náhradní součástku), má v takovém případě postavení prodávajícího. Platí tak ustanovení o kupní smlouvě.
Na zakoupené zboží může spotřebitel uplatnit právo z vady v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se na výrobku objeví vada (věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které by se daly očekávat), může spotřebitel uplatnit reklamaci u prodávajícího. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do 3 dnů. Pokud vadu uzná, má na vyřízení reklamace lhůtu 30 dní.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.
Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a trvá na nápravě, musí prokázat, že zamítnutí reklamace bylo nesprávné. Přesvědčivý a silný důkaz poskytuje znalecký posudek, který by rozporoval výsledek reklamace. Je však nutné počítat s hrazením znalečného. Pokud však posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně znalečného).
Podle § 2936 občanského zákoníku ten, kdo je povinen někomu něco plnit a použije při tom vadnou věc, nahradí škodu způsobenou vadnou věcí. Byla-li tedy pro opravu použita vadná součástka, která zapříčinila vznik škody, je za škodu odpovědný ten, kdo provedl opravu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.