Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
6.4.2024 mi na e-mail přišla z e-mailové adresy:podpora@byvalibookmakeri.site-Předžalobní výzva, kde si společnost Quality search services s.r.o. žádá o vyplacení údajně neuhrazené dlužné částky 9.900 Kč.(splatnost 26.03.2024), která údajně vznikla neuhrazením objednaných služeb (Poskytnutí dvou (2) tipů na sportovní utkání denně po dobu třiceti dnů (30) dnů, které mi měly být poskytnuty v období 12.03.2024 - 10.04.2024 a to v řádném rozsahu dle platných obchodních podmínek se kterými jsem údajně souhlasil/a zaškrtnutím políčka “Souhlasím s podmínkami a s objednávkou zavazující k platbě”, na objednávkovém formuláři v čase 11.03.2024 16:56.
ŽÁDNOU SLUŽBU JSEM NEOBDRŽEL A NEJSEM SI VĚDOM UZAVŘENÍ SMLOUVY.
e-mail a tel. číslo již neexistuje. Dále mě upozorňují, že pokud k úhradě uvedené částky na základě této písemné výzvy nedojde do 7 dnů, což nedošlo, budou se domáhat uvedeného nároku právní cestou, především pak podáním žaloby k místně příslušnému soudu pro místo bydliště prostřednictvím zvolené advokátní kanceláře. Dále uvádí:
V návaznosti na to vás ovšem také upozorňujeme, že specifikovaný dluh by v takovém případě byl navýšen minimálně o účelně vynaložené náklady spojené s vymáháním této pohledávky vůči vaší osobě, tj. náklady na právní zastoupení, soudní výlohy a náklady exekuce.
Tato objednávka služeb vznikla vyplněním následujícího formuláře na platformě Facebook / Instagram.
Prosím o radu, co mám nyní dělat, aby mě neevidovali jako dlužníka. Dle mého jde o podvod.
Děkuji David
Požaduji, aby společnost vypověděla smlouvu a uvedla, že mě neeviduje jako dlužníka
|
Tweet |
Jednotlivé zprávy a varování od České obchodní inspekce před touto společností a jejími praktikami naleznou spotřebitelé zde:
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-proveruje-na-zaklade-podani-spotrebitelu-aktivity-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-na-socialnich-sitich/
- https://www.coi.cz/ceska-obchodni-inspekce-obdrzela-radu-podani-na-jednani-spolecnosti-hezke-obleceni-s-r-o-doporucuje-obezretnost-pri-pohybu-na-socialnich-sitich/
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (popř. vůbec nevznikl), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Pokud však došlo k registraci na stránkách společnosti platí, že než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je většinou jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost uzavřené smlouvy.
Závazek doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli (navíc i) vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda závazek vznikl. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Quality search services s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Spotřebitel může také společně s výpovědí požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jestliže má spotřebitel podezření na podvodné jednání společnosti, může se obrátit i na orgány činné v trestním řízení, např. PČR.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.