Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jde o službu která posílá kuchařské boxy. Po velké reklamní kampani na FB která slibovala mnoho jídel a vegetariánské možnosti jsem se rozhodl ji vyzkoušet. Při registraci na web musí uživatel zadat platební údaje, vše se ale tváří jako nezávazná zkouška. Cituji: "Bez závazků a nutnosti předplatného.".
Po registraci jsem zjistil že mi nabídka silně nevyhovuje. Mají pouze 1 vegetariánské jídlo, ale objednat musím 4. Tato informace nejde zjistit dokud člověk nezadá platební údaje.
Nyní jsem zjistil že první objednávka nejde zrušit, nejde zrušit účet, a nejde odebrat platební metoda. Vše je nastaveno tak, aby se zákazník ze zvědavosti zaregistroval a pak nemohl vycouvat až zjistí co skutečně dostane. Firma se tváří že má uživatelskou podporou v reálném čase, ale ve skutečnosti čtvrtý den nereaguje. Box má přijít za 2 týdny a žádal jsem o zrušení 15 minut po registraci, opravdu neexistuje jediný legitimní důvod, proč by objednávka neměla jít zrušit.
Podle facebooku má stejný problém mnoho lidí: https://www.facebook.com/yummy.cz
Zrušení mojí objednávky a férový přístup k zákazníkům v budoucnu.
|
Tweet |
Ze zákona má podnikatel vůči spotřebiteli před uzavřením smlouvy informační povinnost. Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele také o ceně, o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť by mohl být uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.
Jestliže je registrace závazná a informace o jídle se spotřebitel dozví až po ní, jsme toho názoru, že nebyla ze strany společnosti řádně splněna informační povinnost. Pokud společnost v reklamě uvádí, že nabídka obsahuje také vegetariánská jídla, avšak ve skutečnosti si spotřebitel může zvolit pouze jednu vegetariánskou variantu, domníváme se, že by se v takovém případě mohlo jednat o podstatné porušení smlouvy. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Dle § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pak platí, že poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že společnost již objednávku zrušila. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.