Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7845Zkrácená dovolená

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.09.2015, před 9 lety

Jana Nováčková

Znění stížnosti

Od CK Invia jsme koupili zájezd na Kypr, ve smlouvě je uvedeno 7 nocí 24.9. - 1.10.2015, ale když jsme obdrželi informace k odletu, dojezd na hotel bude kolem čtvrté hodiny ranní 25.9. Tím se zájezd
pokrátil na 6 nocí. Požaduji slevu, ale nevím jak postupovat. Invia
na stížnost nereaguje.


Požadované řešení

Žádám slevu za zkrácenou dovolenou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2015 11:35, před 9 lety

Reklamovat vady zájezdu je třeba u pořadatele zájezdu, kterým je dle zákona pojištěná cestovní kancelář. Za pořadatele zájezdu dle § 2523 občanského zákoníku se považuje ten, kdo nabízí zájezd veřejnosti podnikatelským způsobem, a to i prostřednictvím třetí osoby. Společnost Invia je rovněž vlastníkem vlastní koncesní listiny na činnost „Provozování cestovní kanceláře“. Pokud je tedy na smlouvě o zájezdu, potvrzení o zájezdu, uvedena výslovně jako pořadatel či poskytovatel společnost Invia, vystupuje společnost Invia jako cestovní kancelář. V opačném případě se má za to, že společnost Invia je v postavení cestovní agentury, není-li výslovně stanoveno jinak.

Spotřebitelka tedy musí reklamovat zjištěné vady zájezdu u společnosti, se kterou uzavřela smlouvu o zájezdu. Reklamovat vady zájezdu je nezbytné u cestovní kanceláře prokazatelnou písemnou formou. Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění a vyrozumět svým aktivním jednáním spotřebitele o způsobu vyřízení. Pokud by reklamaci zamítla, je povinna toto své zamítavé stanovisko písemně náležitě odůvodnit a předat písemné potvrzení spotřebiteli, aby bylo přezkoumatelné. Přijímání a vyřizování reklamací v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitelka dát podnět k zahájení kontroly u cestovní kanceláře.

Má-li zájezd vadu (kratší trvání zájezdu, než-li deklarované ve smlouvě) a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Existenci závad je nutné doložit (výpovědi svědků, protokoly z místa, a podobně).

Pokud však cestovní kancelář bude trvat na svém zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci zájezdu, bude nutné domáhat se poskytnutí přiměřené slevy z ceny služeb, soudní občanskoprávní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2016 17:29, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.