Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.9.2015 byl u výše jmenované firmy zakoupen koks za více jak 18 000kč. Koks velmi silně zapáchá-zápach zamořil celý dvůr-jakoby amoniak či jeho sloučeniny, po kontaktování firmy nám bylo doporučeno koks neuskladňovat a nechat odvětrávat. Dnes tj.22.9.,koks stále silně zapáchá a i po opakovaných urgencích manažerka firmy a jednatelka odmítají odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího s nemožností reklamace a vrácení peněz.Prosím tímto o radu, jak dále postupovat. Děkuji, s pozdravem Bc. Petra Kopová /kupující byl můj otec Jan Kamler /.
koks-silně zapáchající i přes tzv.týdenní odvětrávání na otevřené ploše
Žádali jsme firmu o vrácení peněz za nekvalitní, závadné palivo a odvezení koksu rovněž na náklady prodávajícího.
|
Tweet |
Koks je spotřební zboží a jako takové ho může spotřebitel u prodejce reklamovat. Pokud dodané palivo nesplňuje jakost při převzetí dle § 2161 má spotřebitel práva z odpovědnosti za vady zboží dle § 2169 občanského zákoníku, v daném případě na výměnu za bezvadné zboží, není-li to možné, na odstoupení od uzavřené kupní smlouvy a vrácení zaplacené finanční částky za zboží.
Spotřebitelka uplatnila reklamaci dodaného paliva ihned po jeho dodání, v takovém případě se nachází kupující ve výhodnější důkazní pozici, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodejce paliva po prokazatelně uplatněné reklamaci spotřebitelem je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů ode dne uplatnění a rovněž prokazatelně vyrozumět spotřebitele o způsobu jejího vyřízení. Dle zákona o ochraně spotřebitele § 19 odst. 1 je povinen vydat spotřebiteli písemné o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydá-li prodávající toto potvrzení spotřebiteli, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel pro případ neřešení reklamace ze strany prodejce podnět k zahájení kontroly.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.