Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, 14.9.2024 jsem zakoupil u AAA Auto pobočka Mladá Boleslav(Kosmonosy) vůz Nissan Qashqai.
S vozem jsem spokojený a také s jednáním některých zaměstnanců. Například pán z recepce, který mi auto ještě před odjezdem umyl.
Bohužel nejsem vůbec spokojený s doplňkovými službami, které mi byly přidány ke smlouvě. Prodejce mi řekl,
že tato služba stojí 350 Kč ročně a až doma jsem zjistil, že mi bylo naúčtováno 24 000 Kč. Chtěl jsem lokátor zrušit, ale bylo mi řečeno, že pobočka v Mladé Boleslavi mi nepomůže, protože jsou jen zprostředkovatelé. Obrátil jsem se tedy na firmu Global Sec a tam mi řekli, že mi nemůžou vrátit peníze, protože jsou pouze dodavatelé.
Nepřijde mi toto jednání fér, jde pouze o tahání peněz z lidí. Navíc po 21 dnech mi hrozí pokuta 100 Kč/den za nepoužitý lokátor. Prosím o rychlé jednání a informaci jak mám dále postupovat.
Lokátor Basic 2 od společnosti Global Sec
Žádám tímto o finanční kompenzaci. V žádném případě nechci slevu, protože u AAA Auto si už nic nepořídím.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu bude levnější, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kalino,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z oddělení finančních služeb. Mám informaci, že Vaše záležitost byla řešena, kolegové se Vám vše snažili vysvětlit telefonicky. Věřím, že vše bylo řádně vysvětleno.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, jsem moc rád, že moje stížnost poukázala na jednání určitých osob v určitých případech společnosti AAA Auto. Skutečně společnost moji stížnost řešila. Bohužel jen částečně, protože vrácení peněz jsem stejně nedosáhl.