Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Datart nebere v potaz mé tvrzení, že mi vodotěsný mobil dodaly se rzí na základové desce a viní mě, že jsem mobil poškodila tekutinou, mechanicky. Ale vada v místě pod baterií byla již při jeho vybalení. Datart po mě nejdřív chtěl zaplatit analýzu, kterou nechal provést, volitelně opravu, ale to jsem odmítla a trvám na vrácení peněz za dodání použitého a poškozeného zboží. Neberou telefon, nereagují na mé maily (odepsali na jeden a na ostatní ne), dnes večer mi poslali sms, že si mohu mobil (neopravený) vyzvednout na prodejně.
Poslední mail z Datartu:
Vážený zákazníku,
Vaše reklamace na *** - Mobilní telefon Aligator R40 eXtremo - č ze dne 29.08.2024 ,kterou evidujeme pod číslem *** byla ukončena. Reklamace byla neuznána a to z důvodu Zamítnutí – mechanické poškození. Podrobnější informace Vám budou předány společně s výrobkem.
S přátelským pozdravem tým Datart, Olomouc, OC Šantovka/Polská 1201/1/Olomouc/77200 Tel: 577055707.
DATART.CZHP TRONIC Zlín, spol. s r.o.
náměstí Práce 2523, 760 01 Zlín
IČO: 49973053
DIČ: CZ49973053
Aligatir R40 extremo (po osobím vyzvednutí doplním další podrobnosti)
Úplné vrácení kupní částky a poštovného, i když by se slušelo i odškodnění za zablokování peněz a komplikace spojené s tím, že dojíždějicí děti kvůli jejich nepoctivosti zůstaly bez mobilu (nemohu koupit další, když mi blokují finance, navíc postupují v rozporu se zákonem a nervují mě).
Kopie textu potvrzení objednávky:
Máme radost z Vaší objednávky s číslem ***, která byla vytvořena dne 09.08.2024. Nyní již pilně pracujeme na její přípravě.
Jakmile předáme Vaši objednávku přepravci, budeme Vás informovat.
Předpokládaný termín doručení je 12.08.2024.
Všeobecné obchodní podmínky najdete zde.
Detail objednávky Storno objednávky Vrácení zboží
Objednané zboží a služby
Název produktu
Počet kusů
Cena
Mobilní telefon Aligator R40 eXtremo - černý/žlutý
skladem
1
1 787 Kč
SIM karta T-Mobile Twist 50 minut a 50 SMS do všech sítí (bonus)
skladem
1
2 Kč
Dopravné
39 Kč
Doběrečné
0 Kč
CELKEM
1 828 Kč
Způsob doručení
Zásilkovna na pobočku
Způsob platby
Fio banka
Dodací adresa
Zásilkovna CZ do 5kg – Hlavní nádraží Olomouc - ČD bike, Jeremenkova 103/23, Olomouc
Fakturační adresa
***
Poznámka k objednávce: Prosím o dodání neparfemovaného (nenačichlého) zboží.
Předposlední mail z Datartu:
Dobrý den,
Píšeme tedy na servis, že s placenou opravou nesouhlasíte, ať pošlou reklamaci zpátky bez opravy. Jakmile se reklamace vrátí zpět na prodejnu, přijde Vám SMS zpráva a můžete si reklamaci vyzvednout.
Děkuji.
S pozdravem
ŠJ
Datart OC Šantovka (1388)
Olomouc, Polská 1
77900
+420 577055707
santovkaolomouc@datart.cz
www.datart.cz
Od: *** <***>
Odesláno: čtvrtek 19. září 2024 17:42
Komu: Datart Elektro, Olomouc, OC Šantovka
Předmět: Re: Fw: Cenový návrh k reklamaci číslo ***
E-maily z adresy *** nedostáváte moc často. Přečtěte si, proč je to důležité.
Příště neprodávejte jako nové zboží, které bylo použito a opraveno. Já chtěla nový a čistý kus, ne rezatý šmejd.
Domluvíme se spolu, nebo chcete, abych se obrátila na dtest a ČOI?
Michálková
---------- Původní e-mail ----------
Od: Datart Elektro, Olomouc, OC Šantovka
Komu: *** <***>
Datum: 19. 9. 2024 12:58:28
Předmět: Fw: Cenový návrh k reklamaci číslo ***
Dobrý den,
Přeposílám cenový návrh opravy Vaší reklamace ze servisu, viz. e-mail dole. Prosím o odpověď, zda s placenou opravou souhlasíte, nebo máme nechat reklamaci poslat zpět bez opravy.
Děkuji.
S pozdravem
ŠJ
Datart OC Šantovka (1388)
Olomouc, Polská 1
77900
+420 577055707
santovkaolomouc@datart.cz
www.datart.cz
Od: Reklamace ADART.cz
Odesláno: čtvrtek 19. září 2024 12:48
Komu: Datart Elektro, Olomouc, OC Šantovka
Předmět: Cenový návrh k reklamaci číslo ***
Dobrý den,
bohužel u reklamovaného zboží byla zjištěna závada, na kterou se nevztahuje záruka. Zasíláme Vám proto cenový návrh na opravu.
Číslo reklamace: ***
Zboží: Telefon Aligator R40 bk/yell
Sériové číslo: ***
Vaše značka: ***
Základní deska kontaminována a poškozena tekutinou.
Celková cena: 924.79 Kč bez DPH, tzn. 1119 Kč vč. DPH 21%
Důležité - věnujte prosím pozornost tomuto upozornění!
Sdělte nám prosím do 3 dnů od odeslání této zprávy, zda souhlasíte či nesouhlasíte s opravou dle tohoto návrhu.
V případě nesouhlasu nám prosím sdělte, zda chcete zboží:
- zaslat zpět
- nebo zda chcete, aby náš servis zboží zdarma zlikvidoval
Pokud neobdržíme Vaše vyjádření do 5 dnů od odeslání této zprávy, bude Vám zboží zasláno zpět a zároveň Vám bude účtován výše uvedený poplatek za diagnostiku. V případě, že není dohodnuto jinak a zákazník odmítne zaplatit poplatek za diagnostiku, uloží náš servis zboží u sebe a pokud do 14 dnů od dne, kdy zákazník odmítl zaplatit poplatek za diagnostiku, nedojde k jiné dohodě, je servis oprávněn zboží zlikvidovat.
Více informací naleznete v našich Reklamačních podmínkách na adrese http://www.adart.cz/index.php?data=text&t=podminky.
S pozdravem,
MC
ADART COMPUTERS s.r.o.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Znalec by mohl případně rozeznat, v jaké části přístroje se tekutina nacházela a zda mohla spotřebitelka takové poškození způsobit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že byla její stížnost vyřešena odstoupením od smlouvy a vrácením peněz. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.