Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7849Neprofesionální přístup ohledně reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2015, před 9 lety

Jana Poláková

Znění stížnosti

9.7.2015 jsem zakoupila notebook Acer Aspire E11 v Alze v Holešovicích, avšak při normálním běžném užívání se během prvních dní začal sekat, nenabíhat, "cvakat" při zapínání a rychlost při práci (maily, běžné programy) byla extrémně pomalá. Počítač jsem reklamovala, při reklamaci nebyla požadována nabíječka (nabízela jsem jí). Nicméně po 3 týdnech se mi z Alzy ozvali, že nabíječku potřebují, musela jsem tedy znovu na reklamaci s nabíječkou. 6.8. byla reklamace vyřízena (výměna), ale nabíječku jsem zpět nedostala, prý není nikde evidováno, že jsem jí přinesla. Počítač okamžitě po výměně opět nefungoval, sekal se, cvakal harddisk, nenabíhal. Na reklamacích už se se mnou nikdo bavit nechtěl a nabíječku stále zapírají. Počítač je v podstatě nemožné používat.


Produkt

Reklamace SRE15302235, Acer Aspire E11, E3-112-C6R4


Požadované řešení

Nalezení nabíječky v reklamacích, přijetí výrobku zpět, vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2015 09:02, před 9 lety

Z popisu uvedeného spotřebitelkou není zcela jasné, zda byla reklamace vyřízena výměnou celého zboží za nový kus nebo pouze výměnou určité součásti. V každém případě doporučujeme neprodleně přistoupit k opětovné reklamaci výrobku. Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající (s výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba) povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Odmítnutím přijmout zboží k reklamaci se prodávající dopouští správního deliktu dle 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblastni je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitelka podat podnět k prošetření.

Jestliže byla dodána nová věc výměnou za reklamovaný kus, zákon prodejci ukládá povinnost dodat takové zboží, které nevykazuje žádné vady. Vyskytují-li se na výrobku stejné vady, lze se domnívat, že jde o vadu způsobenou výrobním postupem, kterou vykazují všechny výrobky stejného druhu. Pokud by tomu tak bylo, nemohl by prodejce dostát své zákonné povinosti dodat novou věc bez vad, a jediným možným řešením by tak bylo umožnit spotřebiteli odstoupení od kupní smlouvy. To však za přepokladu, že by vytýkaná vada byla neodstranitelná opravou. Spotřebitel má právo namísto odstoupení od smlouvy vznést nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Co se týká dodání příslušnství při reklamaci zboží, může toto prodávající po spotřebiteli požadovat pouze v případě, že se vada vyskytuje i na tomto příslušenství nebo že bez takového příslušenství nelze vadu řádně posoudit. Pokud si prodejce dodání příslušenství vymíní, je povinen jej po vyřízení reklamace spotřebiteli vrátit. Prodávající je zároveň povinen kupujícímu vydat potvrzení o převzetí zboží a případného příslušenství k reklamaci. Jestliže kupující neobdržel potvrzení o převzetí příslušenství k reklamaci, lze alespoň prokázat doložením obdržené výzvy (písemné či záznamu telefonického hovoru), že byl k dodání příslušenství prodejcem požádán. Vzhledem k předpokladu nezbytnosti tohoto příslušenství k řádnému posouzení vady lze dovodit, že by reklamace vůbec nebyla vyřízena, pokud by kupující příslušenství nedodal. Zároveň je možné odkázat na záznamy kamerového systému v příslušné prodejně, kde došlo k předání příslušenství reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2015 16:53, před 9 lety

Vážená paní Poláková,

velmi se omlouvám za vzniklou situaci. Kolegové na výdeji si bohužel nevšimli poznámky o adaptéru, který jste nám dodala dodatečně.

Velmi ráda bych vyřídila situaci k Vaší spokojenosti a to vrácením platby za zboží. Aby to bylo možné, potřebuji od Vás doručit notebook na některou z našich poboček, aby zde pracovníci mohli zkontrolovat jeho stav. Můžete mě prosím informovat, na kterou pobočku nám jej dodáte k posouzení?

Předem moc děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2015 11:52, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o poskytnutí informace, zda-li byl spor již vyřešen. Pokud tomu tak je, prosíme o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2015 08:51, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost bude proto uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.