Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Reklamoval jsem u auta snimace tlaku v pneu, ktere se bohuzel v aute nenachazely. Od roku 2014 jsou povinne, pokud je jimi auto vybaveno.
Pri predani jsem se ptal predavajiciho, proc sviti na palubni desce jejich kontrolka, bylo mi receno, ze problem s tlakem pneu.
Po prezuti ze zimnich gum po cca 14 dnech od koupi jsem zjistil, ze jimi auto neni vybaveno. Otevrel jsem u AAA reklamaci a bylo mi receno, ze si mam toto nechat nacenit ve svem servise s tim, ze AAA snimace tlaku neservisuje. Nasledne,ze mi AAA naklad za opravu proplati.
Nez jsem sehnal vyjadreni servisu, obdrzel jsem dopis od AAA, ze reklamaci zamitaji a ze mi z dobre vule zaslou urcitou castku jako kompenzaci, ze jsem podepsal predavaci protokol o spatnem a temer nevyhovujicim stavu. Cena automobilu ovsem odpovidala puvodnimu vyjadreni prodejce, ze auto je ve velmi dobrem stavu. Kompentace je pouze cca 2/3 ceny nakladu za opravu.
Jeste chci dodat, ze o snimacich tlaku pneu, ktere jsou povinnou vybavou a bez nich auto neprojde STK, v predavacim protokolu nebyla ani zminka.
Nerozumim tomu, ze auzobazar muze prodat auto v technicky nevyhovujicim stavu s provedenou STK a ja bych toto mel castecne financne nest s prodejcem.
Hyundai ix20, r.v.2014
Ocekaval jsem proplaceni opravy dle puvodni dohody.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Hanaku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO