Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 16 |
Firma Volita, po 7 měsících stále nedodala plně zaplacenou dvojitou skleněnou výplň do balkonových dveří. Komunikace s firmou není úspěšná.
Zálohová faktura ZAL120241241
Do 15 října 2024 splnění závazku, pokud k tomu nedojde, prosím o navrácení peněz.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel doplnil následující:
Také tento týden Volita zrušila už po xx krát termín dodávky a instalace skleněné výplně do balkonových dveří. Jedná se o zakázku, která se táhne už od března 2024 a byla před mnoha měsíci plně zaplacená. Nový termín je neurčitý, prý příští týden. Volita odmítá navrácení peněz.
K tomu pouze dodáváme, že naše předchozí vyjádření zůstává v platnosti a spotřebitel by tedy měl trvat na odstoupení od smlouvy a navrácení finančních prostředků. V případě nevyřešení problému se může spotřebitel obrátit na ČOI.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Spotřebitel doplnil následující:
16 října mělo dojít po 7 měsících (první měření proběhlo 28 března 2024) k dodání a instalaci dvojité skleněné výplně do dveří na terasu. Bohužel k tomu nedošlo. Proč?
Poté, co došlo ke ztrátě firemních dat, Volita přikročila k druhému zaměření v červnu 2024.
Při instalaci 16. října 2024 byla už dvakrát zaměřená výplň o 5 centimetrů kratší.
16. října 2024 došlo tedy k třetímu měření, opět bez konkrétního data dodání a instalace výplně.
Stará výplň, k jejímuž odstranění se už přikročilo, byla jen provizorně zabezpečena. Žádná sláva.
Jakýkoliv další komentář je patrně naprosto bezpředmětný. K navrácení peněz také nedošlo.
V příloze dva Volita montéři se snaží, 16. října 2024, odstranit starou a poškozenou výplň.
Žádám o dokončení instalace k 31. 10. 2024. Poté žádám o navrácení peněz.
K tomu dodáváme, že ohledně spotřebitelových požadavků (dokončení instalace či navrácení peněz) je vhodné se obrátit přímo na společnost VOLITA GROUP CZ a.s. Spotřebitel tak může učinit mimo jiné formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu sídla společnosti, která je uvedena v našem původním vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl následně informovat o dalším vývoji.
Spotřebitel nám zaslal následující doplnění:
Po 8 měsících inkompetentního jednání, kdy zakázka ještě stále nebyla realizována, firma Volita odmítá navrácení peněžní částky, kterou jsem už zaplatil. S firmou Volita, jejími neschopnými a nekompetentními pracovníky, nechci mít už nic do činění.
Vyjádření dTestu:
V této souvislosti odkazujeme na své původní vyjádření. Spotřebiteli doporučujeme se na společnost obrátit (nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou) s odstoupením od smlouvy a požadovat po ní vrácení finančních prostředků. Společnost je také možné vyzvat k plnění předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak v původním vyjádření zmiňujeme. V případě nevyřešení problému se může spotřebitel obrátit na ČOI.
Stížnost i s ohledem na nereakci společnosti necháváme přeřazenou na spotřebitele, aby nás mohl následně informovat o dalším vývoji.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.