Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes internet jsem uzavřela smlouvu o výrobě tarária na míru. Komunikace a vše probíhalo výborně. Dne 28.5. jsem odeslala zálohu 4458,- Kč.
Během června však již nedošlo k žádné komunikaci ze strany dodavatele - ohledně přijetí zálohy a tedy stanovení termínu dodání zboží.
V červenci - 14.7, tedy 6 týdnů od odeslání zálohy jsem poslala e-mailem doatz na termín dodání. Bez reakce. Znovu 27.7. Bez reakce. Znovu 11.8. Také jsem asi dvakrát volala na telefon uvedený na webu, ale ten nikdo nezvedal. Další pokus o komunikaci 28.8. - tedy již 3 měsíce od zadání zakázky.
2.9. přišla v reakci na můj poslední e-mail obecná odpověď, že měli dovolenou (od května ?) a že doba dodání zakázky je 20 týdnů. Nebylo však jasné, od kdy se těchto dvacet týdnů počítá. Znovu jsem tedy zareagovala písemně - kdy je stanoven konkrétně nám termín dodání - dotaz odeslán 3.9. Bez reakce. Pokusy o telefonické spojení byly neúspěšné, přesto jsem 12.9. poslala na toto číslo SMS, že odstupuji od smlouvy a žádám vrácení zálohy. Bez reakce.
14.9. jsem totéž sdělení odeslala e-mailem s týdenním limitem na vrácení peněz a "výhružkou" že se obrátím na ČOI a právníka. Teprve na tento e-amil odpověděli velice stroze, že mi přece již řekli (tedy 2.9.-více než 3 měsíce po zaplacení zálohy !), že dodací doba je 20 týdnů od přijetí zálohy 30.5., tedy pro nás okolo 30.10. Ovšem po propočítání 20 týdnů mi stejně vyšlo dodání na 17.10.
Vzhledem k tomu, že byl tedy zase termín dodání stanoven nepřesně a opět komunikace velmi vázla, odeslala jsem 15.9. e-mail, že na odstoupení od smlouvy a vrácení zálohy trvám. V Obchodních podmínkách je totiž uvedeno, že výroba začne ihned ten den po přijetí zálohy, což se zjevně nestalo. Tentokrát ihned přišla odpověď, že mohu stornovat objednávku, ale záloha je nevratná a nemohu odstoupit od smlouvy podle Z. 89/2012 Sb.. Znovu jsem ještě 15.9. odeslala e-mail a trvala na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Na tuto zprávu už jsem nedostala žádnou odpověď, záloha zpět na účet nepřišla.
Chtěla bych poznamenat, že dodání jednoho malého terária po pěti měsících (snad) od zaplacení zálohy není relevantní. Musela jsme se již postarat o naše zvíře jinak. Nebylo mi sděleno před uzavřením smlouvy a ani těsně po zaplacení zálohy, že je dodací doba takto dlouhá. Kdybych to tušila, ani bych neplatila, a nebo bych odstoupila od smlouvy včas.
Prosím tímto o prošetření, zda v tomto případě je opravdu jednání podnikatele v souladu s právem.
Veškerou komunikaci a její přesné znění mohu doložit výpisem z e-mailu, či ze záznamu z mobilu.
Děkuji mnohokrát, K. Strnadová
Vrácení zálohy.
|
Tweet |
Společnost ve svých obchodních podmínkách upravuje dodání zboží na zakázku neurčitě. Lhůta počíná běžet připsáním zálohy na bankovní účet prodávajícího a prodávající si na realizaci objednávky vyhrazuje až jeden rok (délka záleží na jiných okolnostech).
Pokud si strany neujednají, kdy má prodávající plnit, může kupující požadovat plnění ihned. Byl-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je prodávající povinen plnit až v onen sjednaný okamžik. Potvrdil-li prodávající datum dodání objednávky, je tímto vázán a musí svůj závazek včas splnit. Neučiní-li tak, ocitá se v prodlení.
Po prodávajícím, který je v prodlení, může spotřebitel vymáhat splnění dluhu a to tak, že prodávajícího vyzve k tomuto jednání v přiměřené lhůtě (lhůtu lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.