Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po objednání a zaplacení mobilního telefonu v hodnotě 10 000,-Kč na zálohovou fakturu přes e-shop nebylo zboží dodáno. Společnost neodpovídala, odpojila telefon. Po upozornění na chystané trestní oznámení odpověděla, že vrátí peníze do 14 dnů. Bylo zasláno odstoupení od smlouvy (elektronicky i písemně-doporučeně). Peníze vráceny nebyly. Byla odeslána předžalobní výzva (elektronicky i písemně-doporučeně, nebyla převzata). Peníze vráceny nebyly. K dnešnímu dni jdu podat trestní oznámení na Policii.
Alarmující je že na Heureka.cz měl e-shop silné doporučení zákazníků (zfalšované z totožné IP adresy) a že nabízel zboží i dlouho po tom, co se v mnoha diskuzích objevilo spoustu stížností na nedodání zboží.
Sony Xperia Z3 Compact D5803 Green
vrácení peněz
|
Tweet |
Nedodala-li společnost ve sjednané době zaplacené zboží, ocitá se v prodlení. Poruší-li strana prodlením svou smluvní povinnost, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co prodlévající strana svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Pokud společnost nereagovala na odstoupení od smlouvy ani na zaslání předžalobní výzvy v přiměřené době, domoci se svého práva bude možné pouze soudní cestou. Spotřebitelce doporučujeme vyhledat právní služby. Seznam advokátů naleznete mimo jiné na webových adrese www.dtest.cz/advokati.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět můžete prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.