Společnost


CAR RENT 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78515Car Rent servis zadržuje neoprávněně vozidlo po servisu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2024, před 4 měsíci

Tomáš Daňha

Znění stížnosti

Jsem poškozený z autonehody, kde viníkova pojišťovna ČPP měla uhradit opravu mého vozu. Vozidlo jsem svěřil do servisu Car Rent 24 s.r.o., kde mi jednatel servisu slíbil, že po udělení plné moci veškerou komunikaci s pojišťovnou zařídí, a já se nebudu muset starat o žádné náklady. Také tvrdil, že náklady na opravu nepřesáhnou obvyklou cenu vozu, a neviděl důvod, proč by pojišťovna měla škodu likvidovat jako totální ekonomickou škodu.

Autoservis začal vozidlo opravovat bez toho, aniž by si ověřil skutečnou obvyklou cenu vozu od pojišťovny. Vycházel pouze z technické ceny vozu, což je odlišný parametr. Oprava byla dokončena s měsíčním zpožděním a faktura zaslána pojišťovně. Pojišťovna však zaplatila pouze částečně, neboť škodu považovala za totální a měla ji krýt z výkupní ceny od kupce, který se účastnil aukce zbytků vozidla. Tato aukce však byla již neplatná a vozidlo bylo mezitím opraveno.

Servis nyní požaduje po mně doplatek ve výši 135 000 Kč, přestože jsem jim dal plnou moc k jednání s pojišťovnou a byl jsem ujištěn, že všechny náklady pokryje pojišťovna. Vozidlo je mi již 4 měsíce zadržováno, protože nesouhlasím s tímto postupem.

1. Autoservis nejednal v mém zájmu podle udělené plné moci. Nesdělili mi nabídku pojišťovny na výkup vozidla, protože měli zájem opravit vůz. Opravu zahájili bez toho, aby zjistili obvyklou cenu vozu od pojišťovny, a nyní chtějí náklady přenést na mě ve formě doplatku 135 000 Kč.

2. Pojišťovna jedná liknavě. Na výzvu mého advokáta nereagovala již více než 2,5 měsíce. Přitom likviduje škodu jako totální, přestože věděli, že se vůz opravuje, protože likvidátor sám průběžně fotografoval opravu.

Výsledek: Jsem už půl roku bez vozu, utratil jsem 25 000 Kč za právní služby, servis po mně požaduje 135 000 Kč za opravu, a pojišťovna, ačkoliv tvrdí, že obvyklá cena vozu je 160 000 Kč, poslala jen 68 000 Kč.

Ponaučení: Nejenže je riskantní zastavit na červenou, když někdo do vás nabourá, ale je ještě horší dát plnou moc někomu, kdo nejedná ve vašem zájmu...**


Produkt

Servisní služby autoservisu Car Rent 24 a likvidace pojištovny ČPP


Požadované řešení

1 - Car Rent s.r.o. sníží cenu za opravu vozu do výše obvyklé ceny vozu, tak jak deklaroval při přijetí vozidla do servisu
2 - pojišťovna zruší likvidaci totální ekonomickou škodou protože vozidlo je již opraveno a zbytek do obvyklé ceny vozu doplatí servisu

3 - vozidlo mi bude okamžitě vydáno, pokud ne, budu žádat náhradu realizovaných pronájmů vozidla které potřebuji k podnikání


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2024 16:12, před 4 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že náklady na opravu nepřesáhnou obvyklou cenu vozidla, měla by být tato informace pravdivá a společnost by měla jednat v souladu s ní.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud by spotřebitel nebyl spokojen s řešením situace s pojišťovnou, mohl by se v daném případě obrátit se na ombudsmana České asociace pojišťoven (což je možné vyplněním a zasláním tohoto formuláře: https://www.ombudsmancap.cz/files/CAP_OMBUDSMAN_formular_2021-1_FORM_I.pdf).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 14:44, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.