Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#78519Zalando.cz, nefunkřní emailová adresa i po opakovaném kontaktování infolinky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2024, před 3 měsíci

Andrea Kohoutová

Znění stížnosti

Dobrý den,
objednala jsem si přes web zalando.cz zboží přes bankovní převod, objednávka ***. Zboží nedorazilo a platba odešla. Několikrát telefonováno na zákaznickou linku, pokaždé mi napsali, že je potřeba jim zaslat pdf o platbě z internetového bankovnictví - šlo z emailové adresy service@zalando.cz, ale když jsem dala odpovědět na tuto adresu, tak mi přišla automatická odpověď do not reply. Takto se to stalo několikrát (minimálně 3x) a na jejich infolince 800023592 mi vždy uvedli jako platný email service@zalando.cz. Již řeším od 5/2024 - jiný email prý nemají a adresu společnosti na kterou mohu doklad zaslat také ne.


Požadované řešení

Potřebuji od společnosti dostat funkční email, nebo adresu, abych jim mohla zaslat doklad o platbě, který po mě požadovali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2024 08:28, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud společnost uvádí jako kontaktní e-mail service@zalando.cz, mělo by být možné na něj zprávy zasílat.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedena adresa pro odstoupení od smlouvy: Zalando SE, Valeska-Gert-Str. 5, 10243 Berlín, Spoloková republika Německo či e-mail zruseni@zalando.cz. Spotřebitelka tedy může případně zkusit doklad zaslat na tuto adresu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

S ohledem na zkušenosti některých spotřebitelů uvádíme, že podnikatel má povinnost poskytnout ESC součinnost, což ESC potvrzuje i na svých stránkách (viz https://evropskyspotrebitel.cz/mimosoudni-reseni-sporu-adr/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 14:20, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.