Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nefunkční notebook jsem zanesl do zastavárny k reklamaci a nejprve mi tvrdili že na notebook jsem měl záruku jen 7 dní, pak ani notebook nechtěli převzít do reklamace, po určitých argumentech se nakonec usmisleli že jej převezmou, ale nebyl mi vydán reklamační protokol, ale pouze list papíru o tom že ten notebook mají. notebook byl zakoupen dne: 17.6.2015 reklamován byl dne 26.8.2015.
Závada na notebooku byla vadná graf. karta, nejde o mechanické poškození.
Dnes jsem od nich obdržel informaci, že se to pokouší uhrát na to že jsem závadu způsobil sám.
HP Probook 4525s
1. Notebook opravíte a já si jej poté bezplatně převezmu
2. Vrátíte mi za notebook peníze v plné výši.
3. Notebok mi vrátíte neopravený, ale vyplatíte mi za něj zpátky sumu 5000 Kč, zůstatek ve výši 1000 Kč si necháte jako zůstakovou hodnotu daného notebooku za díly které mi zůstaly.
|
Tweet |
Při nákupu použitého zboží lze vytýkat vady přítomné na zboží při převzetí ve lhůtě 24 měsíců, stejně jako u koupě zboží nového. Zákon pouze v § 2167 omezuje odpovědost prodávajícího za vady použitého zboží. Ten například neodpovídá za vady, které souvisí s předchozím používáním a opotřebením zboží. Zároveň se zákonná záruka nevztahuje na vadu, pro kterou byla ujednána nižší cena. Předpokladem pro omezení odpovědnosti prodejce však je skutečnost, že kupující při uzavírání smlouvy o příslušných vadách na věci věděl.
Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající (s výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba) povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Odmítnutím přijmout zboží k reklamaci se prodávající dopouští správního deliktu dle 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Prodávající je také povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodnocení:
Komentář: Vyřešeno dohodou obou stran.