Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U sportovních bot, které jsou ještě v záruce se propadla pata. Boty jsem koupila v prodejně Salamander v Arkádách Pankrác 12.5.2023.
Chtěla jsem boty reklamovat, ale společnost Salamander má všechny prodejny v Praze uzavřené a telefony odpojené. Prosím tedy o zprávu, kdo je právním nástupcem této společnosti a kde mohu boty reklamovat.
Děkuji za zprávu a jsem s pozdravem.
Marie Kubištová
Sportovní boty Salamander č.výrobku: 232.716 084094, vel. 39
Výměna nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně k reklamaci:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Ke společnosti Salamander ČR, spol. s r.o. v likvidaci:
Společnost vstoupila do likvidace ke dni 1.5.2023 na základě rozhodnutí jediného společníka v působnosti valné hromady ze dne 28.4.2023.
Podle § 198 občanského zákoníku platí, že z důvodu ochrany věřitelů je jednou z povinností likvidátora informovat veškeré známé věřitele o vstupu společnosti do likvidace. Je třeba také vždy zveřejnit oznámení o vstupu společnosti do likvidace, a to nejméně dvakrát za sebou alespoň s dvoutýdenním odstupem. Součástí oznámení o likvidaci je také výzva k přihlášení pohledávek věřitelů s uvedením lhůty k přihlášení. Tato lhůta přitom nesmí být kratší než tři měsíce od druhého zveřejnění.
Spotřebitelům tedy doporučujeme, jestliže tak ještě neučinili, aby přihlásili své pohledávky na adrese likvidátora: RAINER SCHREMS, Lenaugasse 7, 1080 Vídeň, Rakouská republika, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku.
Více informací může spotřebitel nalézt například zde: https://www.dtest.cz/clanek-4745/kde-reklamovat-kdyz-prodejce-skonci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.