Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#78537Neschopnost dodat zboží ve stanoveném čase a termínu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.09.2024, před 4 měsíci

David Lukašík

Znění stížnosti

2.9.2024 jsem podal reklamaci lednice (***), reklamační řízení bylo rychlé, reklamace mi byla uznána. Chybu kvality výrobku mi autorizovaný servis potvrdil s tím, že mi bude vrácena nákupní cena. Výborně! S reklamačním oddělením jsem si domluvil, že při odvozu staré lednice, mi zrovna dovezou lednici novou, rozdíl doplatím a bude všechno super! Všichni spokojeni, jak zákazník (já), tak další kšeft pro Alzu, na kterou se celé ty roky spoléhám. Jde to určitě vidět i ze seznamu nákupu zboží na mém účtu. Více než 123 kusů zboží nakoupené již od od roku 2010, od telefonů přes drogerii a domácí spotřebiče. Dodání nové lednice bylo domluveno na úterý 24.9.2024, od začátku jsem informoval, že celá rodina je přes den v práci a dodání je možné nejdřív od 15:30 (z práce mi trvá cesta cca 2 hodiny proto není možné si jen tak odskočit). Jelikož se jedná o vestavěnou lednici, naivně jsem si objednal stoláře a nechal reklamovanou lednici demontovat, tudíž bylo potřeba rozmontovat značnou část kuchyňské linky, tak aby bylo vše na úterý nachystáno, s tím že nás čeká rodinná sešlost a je potřeba to přes týden dát vše dohromady. V úterý jsem dostal v 7 ráno SMS s informací o dodání lednice a kontaktem na řidiče, ihned jsem mu volal abych ho znovu informoval o čase doručení, tedy nejdřív od 15:30. Bohužel jsem p. řidiče pravděpodobně probudil, vůbec nevěděl o co jde s tím, že ještě není v práci a potom se mi ozve. O pár hodin později nikdo nevolal, ale přišel email s tím, že aby mohlo dojít k výměně produktů, tak je potřeba si zajistit demontáž a až na základě toho mi lednici dodají a starou odvezou. Ihned jsem odpověděl, že lednice je odpojena a připravena k odvozu (opět jsem podal informaci o tom, že je to možné nejdřív od 15:30), přesně jak bylo domluveno na reklamačním oddělení! Bohužel, ten den už dodání neproběhlo (přitom stačilo zvednout telefon a zeptat se? kolik by to trvalo? 5minut?), večer v pozdních hodinách mi došla odpověď s tím, že teda dodání proběhne následující den v čas který potřebuju. Následující den, 25.9.2024 došla SMS, že v průběhu dne mi bude dodána objednávka, super! 11:45 zvoní telefon, řidič mi oznamuje, že je za 20 minut u mě, prosím ? Několikrát jsem upozorňoval, že dodání je možné od 15:30, dřív to prostě nejde, pracuji pro Českou Zbrojovku a z Brna mi cesta zabere ve špičce i 2 hodiny! P. řidič odvětil, že to zadá do poznámky a že už dneska tady cestu mít nebude a dodání se musí odložit. Musel jsem odložit stoláře který mi dal tento týden ještě jednu šanci. Napsal jsem opět email na Alzu s tím, co se stalo a že opravdu potřebuji dodání nejdřív od 15:30, na což mi přišla odpověď s omluvou o tom, že došlo k nedorozumění mezi odděleními a nemusím se ničeho obávat, že následující den proběhne doručení v potřebný čas. Dobře teda, může se stát OK. Následující den, musel jsem skončit dříve v práci, abych dodržel předem několikrát domluvený čas, mi při cestě z práce cca ve 14:15 mi volá řidič o tom že je za 20 minut před domem. Prosím ? Nikdo není doma a minimálně do 15:30 nebude! Informoval jsem o tom dalších 5 lidí před vámi! Bylo mi řečeno, že dodání lednice teda musí být opět odloženo, že už musí jinam a ten den už to nestihnou. Do toho mi volá řemeslník kdy má dorazit instalovat lednici a dodělat kuchyňskou linku. Super všechno špatně! Lednice nedodána, řemeslník již tento týden čas mít nebude a lednice cestuje již třetí den po celé Moravě. V práci jsem musel končit dřív, stojím na benzince u dálnice, celý týden fungujeme s rozebranou kuchyňskou linkou, lednicí na chodbě a na rodinnou sešlost máme místo lednice obří díru. Kvůli čemu? Kvůli tomu, že jsem se spolehnul na všechny ty lidi co si mě předávali jak horký brambor (J.K.- Alza.cz, P.S. - Alza.cz, J.T. - Alza.cz, J.J. - Alza.cz, .... ), do teď nechápu jak si všichni tito lidi předávají informace o řešení mé situace, všem jsem podával přesné informace, několikrát jsem byl ujištěn, že teď už to bude v pořádku - nebylo a nebude. Objednávku jsem okamžitě zrušil, s tím že si lednici pořídím u konkurence a reklamovaná u mě zůstane do doby, než budu mít novou, opravdu jste mě dostali do tak krajní situace, že jsem ochotný si připlatit 2000kč, jen aby mi někdo dodal lednici na přesně stanovený čas a přesně stanovený den. Navíc, kdo chce lednici která cestuje 3 dny v náklaďáku po republice. Kdo by čekal nějaký soucit ? U Alzy určitě ne, došla přesně stanovená odpověď, "situace nás velice mrzí, objednávka je zrušena, hezký den". Nechápu proč si Alza vyloženě podkopává důvěru věrných zákazníků, ale byl jsem včera takovým způsobem už nešťastný, že jsem přísahal bohu, že si u vás nekoupím už ani papír do tiskárny, celý týden člověk komunikuje skoro s desítkou pracovníků Alzy, několik hovorů, několik emailů, starosti o montáž, o dostupnost řemeslníka na kompletaci kuchyňské linky a pro co ? Pro nic, všechno vniveč, děkuji za příjemný pracovní týden. Poslední šok přišel ještě v pátek, kdy už byla objednávka stornována mi volá řidič (opět mimo stanovený čas, cca ve 13 hodin), že mi doveze za 20 minut lednici. Takže vlastně bylo úplně jedno zda je objednávka stornovaná nebo ne, protože by doručení úspěšně nebylo ani na čtvrtý pokus, přesto že mi zase někdo tvrdil předchozí den, jak ten čas doručení zadá do poznámky.


Produkt

***, Objednávka ***


Požadované řešení

Naučit zaměstnance si předávat informace, zlepšení přístupu k věrným zákazníkům, postavit se k problému čelem, vaši zaměstnanci místo aby problém vyřešili tak mě svědomitě nechali jít ke konkurenci, tomu se říká marketing.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2024 15:17, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže tedy společnost zákazníkovi sdělila, že mu bude umožněno dodání v odpoledních hodinách, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.

Co se týče stornování objednávky, při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2024 13:55, před 3 měsíci

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Zákazníkovi byla mezitím z naší strany vytvořena nová objednávka, kterou evidujeme již řádně doručenou, včetně odvozu starého spotřebiče k reklamaci. Jako omluvu za způsobené nepříjemnosti jsme mu rovněž zaslali dárkový šek v hodnotě 1 500 Kč a celou situaci již evidujeme řádně vyřízenou ke spokojenosti zákazníka.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2024 07:54, před 3 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti vyjádřil, případně ji mohl uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.10.2024 09:07, před 3 měsíci


David Lukašík

Hodnocení:

Komentář: Situace vyřešena k mé spokojenosti, chtěl bych zde vyzdvihnout p. Veroniku Wlochovou - zaměstnance Alza.cz která jako jediná z těch všech lidí dokázala najít cestu, uklidnila situaci a co slíbila to dodržela, nikdo jiný to nedokázal. Děkuji a těším se na další spolupráci