Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den dne 14.5.2015 jsem si vyzvedl mobilní telefon Sony xperia z3 compact, který jsem měl objednaný přes eshop Mironetu. Později jsem reklamoval zařízení, kvůli displeji, který se odlepoval a pod ním praskalo. Tato reklamace byla přijata 27.7.2015. 11.8.2015 mi přišla k večeru sms zpráva, že reklamace je vyřízená. Při převzetí jsem dostal doklady kde bylo popsáno, jak reklamaci vyřešili. Na papíře od servisu je psáno, že byl vyměněn přední kryt. Po zapnutí telefonu a asi 5 min. práce s ním se vada začala okamžitě projevovat. Informoval jsem se, jak postupovat dál. Jelikož reklamace byla uznána, ale nebyla opravená bylo mi doporučeno odnést zpět reklamovat s tím že 15 dní a na vyřízení reklamace je tudíž jen 15 dní (dohromady 30). Odeslal jsem tedy balíček dne 18.8.2015 s tím, že věc nebyla opravena a veškeré papíry přiložil. Reklamace byla přijata 20.8.2015, ale pod novým reklamačním číslem. 4.9.2015 jsem odeslal dopis, ve kterém odstupuji od kupní smlouvy a Mironet jej na druhý den vyzvedl. 6.9.2015 mi poslali na email, že byl balíček již zaslán. Ale v pondělí mi přišel nový mail, že zboží teprve expedují, takže mi lhali. Zboží jsem samozřejmě nepřevzal. Reakce z jejich strany žádná. Volal jsem tam už třikrát pokaždé jen chtěli číslo reklamace a že tuto věc odesílají vedení. Nikdo se mi neozval na mé emaily nikdo nereaguje. Na zákaznické lince mi Pán řekl že mají kolem 150 nepřečtených emailů, tak možná proto ani o ničem neví. Na dopis mi neodepsali. Sliby, že se mi někdo ozve z vedení taky nedodrželi. Balíček, který jsem posílal na reklamaci mi nikdo neproplatil a nijak se o tuto věc nezajímají. Vzhledem k tomu, že jsem neustále ignorován a nyní nemám v této chvíli ani peníze ani mobilní telefon, jsem kontaktoval svého právního zástupce, který už byl s celou věcí seznámen.
Sony xperia z3 compact
vrácení peněz + náklady za uplatněnou reklamaci.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Třiceti denní lhůta na vyřízení reklamace včetně opravy věci počíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla uplatněna reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na odstranění vady a prodávající má povinnost provést nápravu. Pokud tak prodávající neučiní, nevyřídil reklamaci řádně. Neprovede-li do konce lhůty pro vyřízení reklamace nápravu, jedná se o podstatné porušení smlouvy, a jak již bylo výše zmíněno, spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, doporučujeme zaslat odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (je vhodné ponechat si kopii odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dobrý den pane Svojáku,
dle informací z reklamačního oddělení byla první reklamace vyřízená řádně (tj opravou) a včas (tj. ve lhůtě třiceti dnů). Vada se však objevila znovu a z tohoto důvodu byl telefon přijat 19.8. do druhé reklamace, nicméně to nemění nic na skutečnosti, že vada byla odstraněna opravou a byla vyřízena včas.
Přístroj byl 5.9 zabalen a připraven na odeslání - 5.9. byla sobota a dopravce nejezdí. Přístroj byl tedy PPL předán 7.9 v balíku 80060002933. Odmítl jste převzít a 8.9 se balík vrátil.
Přejete se pro telefon zastavit osobně nebo zaslat znovu?
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Dobrý den Jiří Jungmann,
vada odstraněna nebyla což mi může daná osoba dokázat, protože se mnou byla vyzvednout reklamaci. Co se týče vyřízení reklamace nebyla vada odstraněna. Problém se projevil prakticky za chvíli, proto jsem byl nucen poslat zpět i s dodaným dopisem, který byl u balíku (mám kopii). Dále mi odmítáte proplatit poštovné na uplatnění reklamace. O tom jestli jste odeslal v sobotu nebo v pondělí se bavit nebudu. Sms mi přišla v neděli v 1:30 ráno. Posílal jsem i doporučené dopisy a odezva žádná. Když jsem se dovolal na centrálu, dočkal jsem se jen arogantního chování a výsměchu. Nezlobte se na mě, ale takový přístup jsem nezažil a to u Vás nakupuji pravidelně. Každopádně trvám na odstoupení a proplacení mých nákladů.
S pozdravem David Svoják
§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele stanoví, že reklamace musí být řádně vyřízena do 30 ti dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Řádné vyřízení reklamace zahrnuje zároveň pečlivé provedení opravy, aby byla vytýkaná vada zcela odstraněna.
Nebyla-li tedy vada ve výše uvedené lhůtě odstraněna, lze takovou situaci dle znění zákona považovat za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit v souladu s ustanovením § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Jestliže zařízení ihned po převzetí z reklamace vykazovalo stejné vady, nelze popírat, že oprava nebyla řádně provedena. Zároveň není možné namítat, že se jedná o nové uplatnění reklamace a nové reklamační řízení.
Dobrý den,
zboží již zákazník převzal, prosím uzavřít.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Uzavírám tedy stížnost. Komunikace s firmou byla otřesná. Pro příště nakoupím jinde.