Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před cestou do Turecka jsem se rozhodl rozšířit stávající havarijní pojištění Základ na nejvýšší verzi MAX +. Tu jsem uzavřel na pobočce Kooperativy v Kralupech s Vaším zástupcem M.N.. Číslo poj. sml. *** . Nejdůležitější co mě zajímalo bylo, zda pojistka zahrnuje právě území Turecka, když není v EU. Pan N. mě ujistil, že Turecko se do Evropy počítá. Nebyl tedy důvod dodatek smlouvy neuzavřít.
V Turecku došlo na autě k defektu pravého předního kola. Kontaktoval jsem tedy Globál Assistance. Mezitím než k nějaké pomoci vůbec došlo zařídil jsem si pomoc z nejbližšího pneuservisu. Po následném zavolání z Globál Asistance jsem tedy další pomoc odmítl . Jaké však bylo mé rozčarování , když jsem po příjezdu do ČR se snažil uplatnit škodu prostřednictvím faktury za opravu na místě samém u Globál Assistance a bylo mi řečeno, že nemám nárok, protože se mi to přihodilo v Asijské části Turecka (viz. SMS pro určení polohy) na kterou se pojistka nevztahuje. Při sjednávání však pan N. o nějakém dělení Turecka na východní či západní část neřekl ani slovo. Pak bych si logiicky takovou neplatnou sml. nezařizoval. Prosím tedy o vstřícný přístup k řešení tohoto případu a refundací výdajů spojených s opravou. S pojišťovnou Kooperativa jsem měl doposud vždy dobré zkušenosti . K události došlo dne 19.9.2024 kolem 12 hodiny. Vše je zaznamenáno u Globál Assistance.
Jedná se o VW Caddy Maxi . RZ. *** . ***
Prosím o refundaci alespoň poloviny nákladů na opravu defektů na místě . Věřím v lidský přístup pojišťovny . Dvě hodiny jsem se snažil ve vedru na turecké dálnici sám defekt opravit, což nakonec nebylo vzhledem k velikosti díry v pneumatice možné, teprve poté jsem se rozhodl kontaktovat asistenční službu.
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže tedy společnost zákazníkovi sdělila, že se uzavřená smlouva vztahuje také na území Turecka, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí. I přes podmínky stanovené smlouvou společnost zavazuje také ústní ujednání mezi spotřebitelem a pověřeným zástupcem pojišťovny, přesto však spotřebitelům důrazně doporučujeme si smlouvu před jejím uzavřením důkladně prostudovat, aby předešli případným problémům.
Jestliže pojišťovna odmítne vyplatit pojistné plnění a podmínky pojistného plnění byly splněny, je vhodné obrátit se s reklamací přímo na pojišťovnu. Pojišťovna je povinna vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího doručení.
Pokud se spor týkající se neživotního pojištění nepodaří vyřešit smírnou cestou, mohou se spotřebitelé obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“