Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Po večerním příletu do Istanbulu mi bylo poskytovatelem ubytování sděleno, že mi ho zrušil, ačkoliv Booking mi nedal o ničem vědět. Do poslední chvíle bylo vše potvrzeno. Následné noční hledání nového ubytování bylo dost nepěkným zážitkem a nové ubytování bylo velmi odlišné od původního. Požaduji od Booking.com náhradu za toto nevyhovující ubytování. Následně mi přišel e mail od Booking (ve 21:16 21.9.2024) tedy v době, kdy jsme už měli být ubytováni, že se mi ubytování ruší z důvodu neplatné kreditní karty, což je nesmysl, protože moje karta je platná až do roku 2026 a používám ji při rezervacích běžně bez jakýchkoli problémů.
Jednalo se o ubytování Miran Home Istanbul
č.r. ***
pin ***
Požaduji od Booking vysvětlení a náhradu provizorního ubytování.
Jsem dlouholetým klientem a toto jednání mě velmi zklamalo.
Jiří Maršan
Náhrada provizorního ubytování
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel hotelu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.
Máme za to, že v tomto případě by se mohlo jednat o pochybení společnosti Booking.com, která by za takové pochybení následně odpovídala.
I přes výše uvedené se domníváme, že spotřebiteli právo na náhradu vzniklé škody ze zákona nenáleží. Jedná se však o náš nezávazný právní názor.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.