Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 14.5.2024 jsem si objednal
Datum 14.5.2024 12:47:32
Způsob dopravy: Zásilkovna CZ - *** 79 Kč
Způsob platby: Platba dobírkou 29 Kč
CELKEM Objednané zboží Cena/ks Množství Celkem
Číslo produktu:
HP 3YM61AE No.305 239 Kč 2 ks 478 Kč586 Kč
Objednavatel:
Jméno:
Rudolf Peterka
Adresa:
***
Fakturační údaje:
Jméno:
Rudolf Peterka
Dne 22.5.2024 dorazila zásilka na výdejní místo kde jsem si zásilku převzal(byla zaplacena přes internet banku)
Při rozbalení bylo zjištěno že dorazilo úplně jiné zboží než jsem si objednal. Ihned jsem kontaktoval prodejnu s tím že přišlo úplně jiné zboží. Osobou s kterou jsem hovořil jsem se dohodl že zboží vrátím zpět na prodejnu a po té mi bude zasláno zboží které jsem si opravdu objednal. Přes zásilkovnu přes kterou jsem poslal špatné zboží zpět jsem si zjistil že po týdnu bylo zboží vyzvednuto prodejnou Vapalera.
Po cca 14 dnech kdy zboží nebylo dodáno, tak jsem kontaktoval obchod s tím že mi zboží ještě nedorazilo. Bylo slíbeno že zboží bude odesláno co nejdříve cca do tří dnů.
Od této chvíle přestal obchod komunikovat jak telefonicky tak přes e meil. Telefonátů bylo min. 30 a e meilů 3.
Číslo produktu: HP 3YM61AE No.305 239 Kč 2 ks 478 , Zásilkovna 79,-Kč , Dobírka 29,-Kč Celkem 586,-Kč
Vrácení peněz ve výši 586,-Kč
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Vapalera s.r.o., Sídliště Pražská 2875, 580 01 Havlíčkův Brod. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.