Společnost


LEVEL 02, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78563Ignorace reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2024, před 3 měsíci

Veronika Hajduchová

Znění stížnosti

U firmy Level 02 jsem si objednala žulovou desku na kuchyňskou linku. Deska v lesku mi byla nainstalována v září 2023. Po pár měsících používání se na desce začaly objevovat matná místa, která vypadají jako fleky. Nicméně tyto "fleky" jsou hrubé na dotek a nejdou vyleštit. Je vidět, že je narušená vrchní vrstva. Deska byla používaná podle pokynů firmy.
V lednu 2024, jsem kontaktovala firmu a jejího obchodního manažera, se kterým jsem do té doby vše řešila. Poslala jsem fotky, jak deska vypadá a bylo mi slíbeno, že se na desku přijedou osobně podívat. Toto se taky v únoru stalo. Přijel technik, zkoušel desku vyčistit, nešlo to. Sdělil mi, že deska s něčím reaguje, ale neví s čím. Zároveň mi sdělili, že toto se nikomu jinému neděje a musí přijít na to, co to způsobuje, aby mohli vymyslet, jak toto opravit a předejít dalšímu poškození.

S technikem a obchodním manažerem jsem probírala, že opravdu hodně vařím a jestli toto nemůžou dělat potraviny, které jsou v kuchyni běžné a bylo mi sděleno, že deska je určena na vaření a ne na koukání, proto by to rozhodně dělat nemělo. Poté už probíhala jen telefonická komunikace, kdy jsem obchodního manažera opakovaně kontaktovala. Bohužel jsem se vždycky dozvěděla, že neví, co to způsobilo, že zkoušeli kyseliny a všechno možné, ale žádný výsledek.

Zjistila jsem sama, že deska opravdu reaguje s potravinami, jako kysané zelí, rajčatový protlak, ocet, grep, citron... a s tímto jsem opět kontaktovala obchodního manažera. Ten se velmi divil, že to není možné a opět mi slíbil, že to prověří.

13.5. jsem proto zaslala Reklamaci a žádost o opravu. Vzhledem k tomu, že jsem 3 týdny nedostala žádnou odpověď, jsem tuto reklamaci poslala na vedoucího kamenické dílny. Ten mi obratem odpověděl, omluvil se a slíbil, že tuto záležitost projednají a dají mi vědět. Od té doby nikdo nereaguje.

2.8. jsem poslala Opakovanou výzvu k vyřešení reklamace do datové schránky. Bohužel, žádná komunikace.


Produkt

Žulová deska Avalanche-lesk, tl 30mm


Požadované řešení

Oprava desky a ošetření, aby nedošlo k dalšímu poškození.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2024 15:49, před 3 měsíci

Přestože spotřebitel neoznačil řádně subjekt, z popisu vyplývá, že se jedná o společnost Level 02, a.s. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše sjednána smlouva o dílo.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti LEVEL 02, a.s.., Jar. Staši 165, Malenovice, 763 02 Zlín.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 15:13, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.