Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
V lednu 2022 mi oznámily Františkovy Energie že přecházím k ElgasEnergy. U ElgasEnergy jsem několik měsíců vymáhala vyúčtování a přeplatky za energie. Poté co dostaly ElgasEnergy milionovou pokutu (oprávněně) tak mě přehodily k Virtual Energy. Žádné vyúčtování, žádná smlouva .....nic. Copak na to není žádná obrana? Dnes ve 14:40 mi přišlo z ElgasEnergy...
Vážený zákazníku,
oznamujeme Vám, že k 1.10.2024 dochází k odkupu části portfolia Vašeho dodavatele elektřiny/plynu
ELGAS Energy, s. r. o. společností Virtual energy, s. r. o.
Veškeré Vaše smluvní náležitosti budou od tohoto data vyřizovány pod hlavičkou dodavatele Virtual energy, s. r. o., kam Vaše odběrná místa plynule přecházejí.
O hodinu dříve tj. dnes ve 13:30 mi přišlo z virtual energy toto:
Vážený zákazníku,
dle smlouvy o dodávce energií číslo *** se stáváte dnem 1.10.2024 na odběrném místě EAN-xxxxxxxxxxx odběratelem energií od společnosti Virtual energy s.r.o..
Děkujeme Vám za projevenou důvěru a věříme, že budete s našimi službami spokojeni. V příloze tohoto e-mailu Vám zasíláme platební kalendář č. *** na období od 1.10.2024 do 31.10.2025. Podle platné smlouvy je nastaven způsob úhrady zálohových plateb formou Bankovní převod a výše platby je stanovena na 1 200,00 Kč za měsíc. Zálohové platby jsou splatné vždy k 15. dni v měsíci spotřeby pod variabilním symbolem ***.
Chci přejít ke standardnímu dodavateli energií, co posílá normálně vyúčtování, komunikuje a s kterým bych měla normální smlouvu.
Copak na ně není nějaká páka?
Jedinou papírovou smlouvu mám s Františkovy Energie. Žádné další smlouvy jsem nepodepisovala a čísla smluv uvedená v rozpisech záloh jsou smyšlená.
Chci aby mi dodávala energie firma kterou si vyberu já. Tohle přehazování zákazníků přece nemůže mít oporu v zákoně. Bez konečného vyúčtování ,žádné nové smlouvy s možností odstoupení ze zákonem daných důvodů ......to jsme fakt v kocourkově?
Napište co mám udělat abych se těch šmejdů zbavila.
|
Tweet |
V tomto případě mohlo dojít k přechodu smlouvy (všechny práva a povinnosti z bývalé smlouvy přešly na novou společnost). Spotřebitel však o této skutečnosti musí být předem informován a nesmí mu být změněny podmínky smlouvy.
Dle § 11a odst. 4 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že nesouhlasí-li spotřebitel se zvýšením ceny nebo se změnou jiných smluvních podmínek, je oprávněn bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy kdykoliv do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek, přičemž taková výpověď je účinná ke dni bezprostředně předcházejícímu den účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu odesláno oznámení o výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon, jako je tomu např. ve výše uvedeném ustanovení § 11a odst. 4 energetického zákona. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
K nedodanému vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.