Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
13.6.2015 jsem koupila vuz ford focus na prazske pobocce, respektive vymenila za volvo 3o, ktery jsem na teze pobocce koupila pred rokem a u ktereho byla nefunkcni klimatizace. Uz toto mne melo varovat ... ale ... u fordu vypadalo, ze je vse vporadku, az do doby nez .... neslo auto odemknout, nastartovat ... takze odtah do servisu ... kompletni prohlidka ... nova baterii ... v aaa na telefonicky dotaz co s tim, mi mimo jineho rekli, hlavne to nedavejte do znackoveho servisu ... je to drahe a mi vam to nemusime uznat ... servis byl znackovy a pri celkove kontrole bylo zjisteno, ze jsou pneumatiky sjete na platno. Proto jsem zasla k prodejci reklamovat. Privital mne hoch, ktery se choval velice arogantne. Auto melo najeto 63871 km, dnes ma 66000. Myslite si, ze za 2200 km se sjedou gumy na platno? A po 63 tisicich, kdy menime zimni a letni by mely byt takto sjete?
Nabyla jsem dojmu, ze prodejci nezalezi na tom co se vam v takovem aute muze stat. Hlavne, ze prodal. Pousouzeni necham na odborniky. A je tak mimochodem ... ctete kazde pismeno smlouvy ... nikdo nam nenabizel moznost prohlidky vozu na rampe ... poukazovali jsme na vymenu predniho skla ... tvrdili, ze vse je original ... poucena jsem a jiz nikdy vice do aaa
Mela jsem na mysli pouhe uznani chyby, po dnesnim arogantnim jednani na reklamaci ... budu pozadovat vic
|
Tweet |
Prodávající i v případě prodeje použité věci odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, jaké byly sjednány v kupní smlouvě a které se dají od věci očekávat (např. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů). Není-li tomu tak, věc má vady. Spotřebitel může v takovém případě uplatnit právo z vady. Toto právo může uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud věc vykazuje vady, měl by spotřebitel tuto vadu reklamovat u prodávajícího nebo na jeho smluveném servisním místě, bylo-li tak sjednáno v kupní smlouvě. Prodávající musí reklamaci přijmout v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Zamítne-li prodávající reklamaci, má povinnost ji řádně zdůvodnit. Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamačního řízení, má možnost obrátit se na soudního znalce z oboru a zadat mu zpracování znaleckého posudku, kterým bude moci zamítnutí reklamace rozporovat. Vyjde-li tento znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel silný důkaz prokazující, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Spotřebitel následně může požadovat řádné vyřízení reklamace nebo rovnou odstoupit od smlouvy, neboť nesprávné vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy má za následek, že se smlouva ruší od počátku a smluvní strany si vrátí to, co si vzájemně plnily. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážená paní Borská,
děkuji Vám za Váš podnět a dovolte, abych se k němu vyjádřil. Prosím o zaslání identifikačních údajů, např.SPZ vozu, abych si případ mohl dohledat. Rovněž prosím o specifikaci Vašeho požadavku, chápu to tedy správně, že primárně šlo o vybitou baterii a o sjeté pneumatiky? Pokud se Vám jednání kolegů při řešení Vaší reklamace nezdálo vhodné, přijměte prosím moji omluvu. Děkuji, Vojtěch Toráč
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit. Stížnost proto uzavíráme.