Společnost


Stark distribution SE

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78571Nedodržení lhůty k vyřízení reklamace/ navrácení zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2024, před 3 měsíci

Vlasta Vlčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 6.7.2024 jsme dceři zakoupili telefon Apple iPhone 11 Pro Max (cena 10.990,- po slevě 10.790,-),osobní předání, sice ne na prodejně v Poděbradské ul. v Praze - odtud byli přesměrováni do nějakého skladu (více informací má manžel),kde jim byl vydán telefon v krabičce neodpovídají velikostí produktu a nejspíše byla i jiná šedá barva.
Po měsíci se telefon začal přehřívat,nakonec nešel nabít a ani zapnout.
5.8.jsme kontaktovali prodejce a 6.8.telefon dovezli osobně k reklamaci (ul.Poděbradská) a následně e-mailem reklamace potvrzena.
20.8. e-mailem zpráva,že se na reklamaci začíná pracovat.
10.9. můj dotaz,jak reklamace pokračuje.
17.9. e-mailem,že telefon byl odeslán na adresu.
22.9. můj dotaz,jak dlouho trvá dodání opraveného tel. - odpověď týž den: mail - dopravci o víkendu nepracují a tel.je na cestě, více informací zjistí
23.9. mail - údajně stržený přepravní štítek a dodání nového na depo a 25.9. předpokládaný den dodání
28.9. a 30.9. moje marná snaha o kontaktování prodejce (mail,chat,telefon) - bez reakce.
Telefon nedorazil a veškerá komunikace s obchodem LevneiPhony.cz žádná.

Do "obchodu" v ul.Poděbradská jet z časových důvodů nyní nemohu a na internetových stránkách se objevila informace, že se prodejna stěhuje.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za telefon.
Jsem si vědoma, že se nejednalo o nový telefon,ale v tomto případě nemá dcera ani ten!
Jiné zboží, od této nesolidní firmy, nepřichází v úvahu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2024 15:41, před 3 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 14:43, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.