Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26. 9. 2024 jsem objednala zboží, které mělo být skladem a zaplatila předem. Po šesti dnech žádná zpráva o odeslání ani o stavu objednávky, telefonní číslo uvedené na stránkách neexistující a na email nereagují. Avizovala jsem, že potřebuji nejpozději do týdne mít doručeno, což se již nestane.
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Wizardo s.r.o., Stařechovice 31, 79841.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
je nám líto, že nejste spokojena s našim e-shopem. Na Váš e-mail jsme Vám odpověděli druhý den, kde jsme informovali o předání objednávky kurýrovi. Standardně jsou objednávky doručené 2.-3. následující PRACOVNÍ den. Vaše zásilky byla doručena 4. pracovní den.
-----------------------
Detail komunikace:
Čtvrtek - 26.9.2024 12:38:34 - objednáno zboží, placeno kartou, přišel automatický e-mail se zpracováním objednávky
Pondělí - 30. 9. 2024 v 10:27 - e-mail od zákazníka s požadavkem o statusu objednávky, nutně zboží potřebuje do čtvrtka 3. 10.
Úterý - 1.10.2024 10:45:56 - zboží v expedici zabaleno a předáno přepravci
Úterý - 1. 10. 2024 v 11:17 - žádost o odstoupení od smlouvy
Úterý - 1. 10. 2024 v 14:11 - odpověď z e-shopu o expedici zboží i ručním dopsáním trackingu objednávky a souhlasu o odstoupení od smlouvy v případě, že si zásilku nevyzvedne, jelikož již byla odeslána
Úterý - 1.10.2024 20:29:45 - přichází zákazníkovi automatický e-mail s trackingem Zásilkovna
Středa - 02. 10. 2024 10:20:16 - zásilka připravena k vyzvednutí
Čtvrtek - 03. 10. 2024 19:24:44 - zásilka vyzvednuta zákazníkem.
Vše je možné doložit.
Kouzelný den,
Wizardo
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na výše uvedené reagovat, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Vyřešeno.