Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.9.2024 jsem cestovalavlakem EC 337, odjezd z Prahy hl. nádr. do Pregartenu, jízdenka doklad ***.
V Č. Budějovících jsme museli z vlaku vystoupit , protože trať nebyla dále průjezdná.Průvodčí nám po hodině čekání oznámila, že budeme přepraveni autobusem, nebyla schopna nám říci , kde je stanice autobusu, informaci prý dostaneme v hale. Informaci jsme nedostali, tak jsme svépomocí hledali zastávku . Po nějaké době autobus přijel, neměli jsme informaci, kamu budeme dovezeni, byla noc, pršelo a řidič nás dovezl kamsi do lesa, silnice se velmi zůžila a dál nešlo pokračovat. Řidič se nás ptal , zda někdo známe cestu k železn. stanici Kamenný ˇujezd.Většina pasažeru byli cizinci, nikdo nic nevěděl. Nakonec jsme před půlnocí vystoupili z autobusu a šli cca půl km udaným směrem do Kamenného Ujezda, kde čekal vlak a dopravil nás do cíle. Na mou žádost, adresovanou ČD o kompenzaci, když zpoždění trvalo 300 min. mi bylo sděleno, že nic nedostanu, protože jízdné činilo méně než 8 EUR. Přiznám , že o peníze mi ani tak nešlo a respektuji nařízení o podmínkách kompenzace, ale nemohu se smířit s tím, jak s námi cestujícími bylo jednáno ze strany personálu. Při čekání na autobus jsem si nahrála aplikaci Můj vlak, ale ani tam jsem se nic nedozvěděla.
Poučit zaměstance ČD o etice vůči pasažerům a větší jazyková vybavenost v mezinárodnm vlaku.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Jako vhodný nárok se jeví přiměřená sleva z jízdného.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.