Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Na základě objednávky na vaší prodejně (obch.zona 268 -Chomutov Otvice)prodejce pan D. -tak se představil -jsem si přišel v měsíci červnu 2024 vyzvednout náhradní dil (přední kolo -pod označením H40-04) na sekačku 5544 R.v.2019 Model:WR65190 ABK-1. Č.objednavky:*** a uhradil za něj 450,-Kč. Doma jsem pak zjistil že kolo je v průměru stejné, ale ložisko kola o 1cm širší a proto nepoužitelné. Vrátil jsem se po týdnu zpět a reklamoval špatný díl. Pan D. se omluvil a slíbil objednávku urgovat.Po asi 3 týdnech dorazilo opět špatné kolo. Tedy již druhá zbytečná cesta z Malé Černoci do Chomutova a zpět-160 km! A bez možnosti opravit si sekačku. Dnes je již 1.10.a já i přes urgování p.D.,ale i ostatních zaměstnanců nemám požadované kolo?! Na paní vedoucí B. jsem se několikrát snažil dovolat,ale marně-dovolená, nedostupnost,obsazeno...Navíc-musel jsem si pořídit náhradní sekačku! Máte li dojem, že takto má fungovat servis vaší společnosti, já tedy ne.Očekavam v brzke době vaše stanovisko. S pozdravem Falta Miroslav ,***. Tel: ***.Pracuji přes týden v DE. P.s.dodaci list že dne 8.6.2024
Dodání požadovaného originálu kola a nahrada-sleva za 4 měsíční nevyužitelnost sekačky chybou vašich zaměstnanců.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění, a to buď dodáním nové věci bez vady, nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.
Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,60 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 398/2023 Sb.).
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Falto, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT. Mrzí nás vzniklá situace, kterou popisujete ve Vaší stížnosti. Vždy se snažíme najít řešení tak, aby naši zákazníci zůstávali spokojení jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. V souvislosti s Vaší stížností, záležitost prověřujeme a ozveme se Vám, co nejdříve. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: