Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost mi zaslala Antiradar EMS 20 na dobírku za 2.034,-Kč s fakturou ze dne 29.5.2015. Nešlo o skutečný antiradar, avšak byla to nefunkční hračka.
Zboží jsem společnosti odeslal s dodejkou dne 10.6.2015 zpět s průvodním dopisem s požadavkem na vrácení kupní ceny na můj účet.
Zboží bylo společnosti doručeno dne 12.6.2015. Doručení je potvrzeno dodejkou.
Jelikož kupní cenu společnost nevracela, zaslal jsem jí dne 3.9.2015 urgenci formou předžalobní upomínky. Do dnešního dne (23.9.2015) je situace stále stejná - peníze nejsou vráceny.
Antiradar EMS 20
Neprodlené vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Ze zákona lze od distančních smluv uzavřených na dálku odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu, a to minimálně 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu, a vyzval ho k plnění v přiměřené lhůtě. Zaslání předžalobní výzvy garantuje spotřebiteli, že v případě soudního sporu bude mít právo na náhradu všech nákladů s ním spojených. Spotřebitel uvádí, že předžalobní výzvu podnikateli již prokazatelně zaslal.
Požaduje-li spotřebitel neúspěšně po podnikateli vrácení peněžité částky a učiněné pokusy o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu nebudou úspěšné, lze přistoupit k soudnímu podání – návrhu na vydání platebního rozkazu. Jedná se o zvláštní druh žaloby. Platební rozkaz je rozhodnutí soudu, který může být vydán jen v případě, kdy žalobce nárokuje zaplacení peněžité částky, a právo na její zaplacení vyplývá již z žalobcem uvedených skutečností, což dle popisu spotřebitele uvedeného ve stížnosti je splněno a spotřebitel má potřebné důkazy ohledně předmětu sporu.
Pro platební rozkaz je charakteristické, že k jeho vydání dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu.
Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce (spotřebitel) k příslušnému soudu, tj. zpravidla k okresnímu soudu (v Praze k příslušnému obvodnímu soudu, v Brně k Městskému soudu), v němž se nachází místo podnikání obchodníka (žalovaného), je-li fyzickou osobou, či sídlo, je-li právnickou osobou.
Od spotřebitele jsme obdrželi vyjádření, ve kterém uvádí, že mu společnost zaslala peněžní prostředky za vrácené zboží. Na základě této skutečnosti stížnost uzavíráme, jelikož spor byl urovnán.