Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#78590Totalne arogantni personal v datartu Borska pole Plzen

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.10.2024, před 3 měsíci

David Nemec

Znění stížnosti

Dobry den.dne 18.8.sem zakoupil ps5-slim.po cca 5 spusteni konzole nesla prihlasit do ps Network a obcas neslo vyndat cd psalo chybu v diskove jednotce.dne 29.8.sem to sel vratit ze chci odstoupit od smlouvy do 14dnu jak je psano nebo pristroj vymenit.ani jedno se nestalo.pristroj dali na reklamaci.po cca 3tydnech 18.9 se ozvali ze pristroj je opraven ze dali novou.doma sem ps zpustil a vse uplne stejne jeste horsi cd neslo jiz ani vlozit.obratem ten sami den sem jel ps opet vratit s tim ze uz ho opravovat nechci-nehodlam dale platit neco co jsem skoro jeste nepouzil pres mesic.ze zadam odstoupeni od smlouvy s tim ze za tu dobu uz sem jednu splatku zaplatil.3 zamnestnanci co se vystridali na moji reklamaci by bylo zdeleno ze se musi pockat 5prac.dni na vyjadreni jakeho si ombucmana.min.tyden se volal na prodejnu a bylo mi receno ze se stale ceka.dnes sem opet zkusil zavolat jak to vypada,kdyz se nikdo neozval a bylo mi sdeleneno po asi 10min.hledani me objednavky ze to jeste ani nikdo tomu ombucmanovi nezadal ale musim cekat opet min 5dni.+30dni reklamace kde to sme?!obe pani na prodejne chytre jak radio(arogantni *** ktere tam asi chodi jen na kavu a poklabosit)si jeste delaji srandu jesli nechci od nich kopit nove PS,*** jedny *** az na prodejnu prijdu tak je chci videt jak budou chytre,ja kdybych na to v praci takhle kaslal tak me chytnou za oblicej a vyrazi.tady se to asi nestane kdyz se tam neustale nudi a povaluje okolo 10lidi.


Produkt

Reklamace,cekani na jakeho si ombucmana


Požadované řešení

Vyhazet ty lidi co je to nebavi,nic o tom nevedi *** to a reklamace se jim tam vali uz skoro 2 mesice


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2024 16:45, před 3 měsíci

K odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

V tomto případě si však nejsme jistí, zda došlo ke koupi zboží na dálku, nebo zda bylo zboží zakoupeno na prodejně. Pokud spotřebitel zboží zakoupil v kamenné prodejně, právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů mu ze zákona nenáleží.

K reklamaci vadného zboží:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2024 15:14, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.