Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#7863Vodafone neinformuje zákazníky o množství stažených dat

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2015, před 9 lety

Jakub Klaus

Znění stížnosti

Dobrý den. Stalo se mi již po několikáté, že mě společnost Vodafone nesprávně informovala o množství využitých dat z předplaceného FUP limitu. Mám staženou jejich vlastní aplikaci kde je využitý objem dat zobrazen, zároveň vodafone rozesílá sms při dosažení 50,75,90 a 100% z limitu FUP ale o objemu využitých dat informuje s velikým zpožděním. Často se stává, že při práci z internetem se začne stahovat větší objem dat ať už stahováním aktualizací, prohlížením náročnějších webových stránek nebo třeba sledováním videa. Bohužel vodafone informuje o čerpání dat s takovým zpožděním, že není vyjímkou ani to, že začnou účtovat za data nad rámec předplaceného balíčku dlouho před tím než zákazníka informují že dosáhl třeba 50% z tohoto předlaceného balíčku. I když se to snažím hlídat tak často se informace v samoobsluze vodafone nebo v jejich mobilní aplikaci aktualizují až několik hodin poté co limit překročím a s upozorňujícími sms je to stejné. Až s velikým zpožděním přijdou najednou upozornění o využití 50,75,90 i 100% dat a informování že další využitá data jsou zpoplatněna. Na vodafone sem podával reklamace ale byli zamítnuty bez vysvětlení proč informují zákazníka až s takovým zpožděním. Mě osobně to přijde jako úmysl aby lidi využili co nejvíce dat a následně je dle ceníku museli zaplatit před tím, než se dozví, že nějaká data vůbec stahují nebo kolik.
Doufám že s tímto problémem můžete něco udělat.


Požadované řešení

Důsledky z tohoto jednání by jste měli vyvodit vy. Podle mě by jste měli vodafone donutit aby tyto potřebné informace udávali okamžitě a bez jakéhokoliv prodlení a lidem, kteří byli postiženi tímto jejich jednáním jako já, bylo zpoplatnění využitých dat nad rámec předplacených balíčků odpuštěno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 11:33, před 9 lety

Poskytovatel služby může uplatňovat tzv. FUP (Fair User Policy), tj. aplikaci, která kontroluje množství přenesených dat každého uživatele služby a při překročení datového limitu uplatňovaného pro konkrétní službu přístup k síti Internet, je použita na datový provoz účastníka restrikce, která omezí rychlost přenášení dat na jeho lince do konce aktuálně platného období. Tyto restrikce jsou v alternativě také řešeny zpoplatněním každé započaté jednotky objemu dat (např. 1 GB) nad stanovený limit dat.

Český telekomunikační úřad se stížnostmi zabývá a šetří plnění povinností poskytovatelů služby přístup k síti Internet z hlediska obsahu smluv o poskytování služby podle § 63 odst. 3 písm. c) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (rovněž i informační povinnosti - informace o veškerých podmínkách omezujících přístup ke službám a aplikacím nebo možnosti jejich využívání, minimální nabízená a minimální zaručená úroveň kvality poskytované služby a zejména lhůta pro zahájení jejího poskytování, popřípadě datum zahájení, informace o postupech zavedených s cílem měřit a řídit provoz v síti elektronických komunikací, které se využívají k zabránění naplnění kapacity připojení či jejího překročení, a o tom, jaký vliv mohou mít tyto postupy na kvalitu poskytované služby atd.).

ČTÚ upozorňuje uživatele služeb elektronických komunikací (spotřebitele), že podle § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích jsou oprávněni uplatnit reklamaci na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací u poskytovatele služby.

V případě nesouhlasu se způsobem vyřízením reklamace poskytovatelem služby, kterou je povinen operátor řádně odůvodnit, je uživatel oprávněn podle § 129 zákona o elektronických komunikacích podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.9.2015 17:30, před 9 lety

Hezký den, pane Klausi,

o čerpání dat vás informujeme několika způsoby.

Přes Můj Vodafone zjistíte aktuální informace ve webové verzi na https://muj.vodafone.cz v části Aktuální útrata. Tyto údaje jsou aktuální obvykle k tomu času, kdy se na ně díváte - čas aktualizace najdete přímo na stránce.

V aplikaci Můj Vodafone v mobilu dochází s ohledem na úsporu baterie k aktualizaci vždy až po určitém čase, vždy ale vidíte, k jakému datu a času je údaj o čerpaných datech aktuální.

Kdykoliv si také můžete zjistit aktuální stav čerpání dat na vašem čísle SMSkou, která má tvar: KOLIK DAT a posíláte ji na 7700. Je to zdarma a obratem dostanete aktuální informaci.

Notifikační zprávy posíláme poté, kdy zaznamenáme, že jste překročil určitou hranici ze svého tarifu. Nemůžeme ale z povahy služby zaručit, že SMS dorazí okamžitě, to je pravda. Je to tak zejména v situaci, kdy stahujete velké množství dat v krátkém čase, v tom případě může SMSka přijít se zpožděním.

Uvádíte, že jste nás již kontaktoval a podával reklamaci. V tom případě naše vyjádření ke konkrétní situaci znáte. Já jsem se snažil doplnit, jakými způsoby lze čerpání dat v průběhu měsíce kontrolovat.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.9.2015 18:30, před 9 lety


Jakub Klaus

Stále stejná odpověď ale stále se snažíte vyhnout tématu. Má stížnost nebyla směřována na málo způsobů jak zjistiť kolik dat jsem již vyčerpal, ale na to, že tyto informace podáváte s velikým zpožděním. Dochází tak k tomu, že si začnete účtovat poplatek za data nad limit a to dlouho před tím, než uvědomíte zákazníka, že se blíží ke svému předplacenému limitu. Informace v samoobsluze vodafone nebo mobilní aklikaci není pravda, že jsou většinou aktuální jak tvrdíte, popravdě jsou většinou několik hodin až den staré a nedá se tak podle nich hlídat limit dat. Uznejte svou chybu a sjednejte urychleně nápravu!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2016 10:48, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.