Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V obchodě společnosti jsem si objednal a předem zaplatil latexový catsuit.
Dále časová osa vývoje situace.
2.2.2023 vytvořena a zaplacena objednávka ve výši 13375 (catsiut byl 10 000)
3.2.2023 prosba o návod, jak změřit, návrh na změření u prodejce.
7.2.2023 urguji návod, prodejce omlouvá zdržení a návod posílá. Obratem měřím a odesílám
15.2.2023 potvrzuje míry. Produkt měl být dodán do sedmi dní.
15.3 2023 tedy s velkým zpožděním odeslán produkt.
17.3.2023 posílám informaci, že produkt nesedí. Šlo hlavně o rukávy a navrhuji opravu, kterou jsem chtěl zaplatit. Domluvili jsme měření u nich, ale omlouvali se, že je málo času. Tvrdí, že výroba nového kusu je standartní služba. Tvrdili že se to stává, že metry u zákazníku jsou jiné a měří jinak...
3.5.2023 domlouváme měření u nich. Hotovo prý bude do týdne.
18.6.2023 Píše Natalie (zákaznická péče) a omlouvá se za zpoždění. Nabízí dárek jako kompenzaci a já jí obratem odpovídám, že si žena právě zlomila nohu. Ptám se, zda je možné výrobu zastavit. Natálie odpovídá že ano, že to není problém. Výroba ještě nebyla zahájena. Přeje brzké uzdravení a stále nabízí dárek jako kompenzaci. Natálie mi píše: ozvěte až bude noha v pořádku. Žádný termín neudává. Bohužel se u nás projevila alergie a latex není možné nosit. A léčba samotná si vyžádala multioperace a velmi se protáhla.
Navrhuji, že mi stačí vratka 50 procent. Výrobce odmítá pak mi nabídne poukaz na PVC.
To odmítám já. Výrobce mi oznámí, že dále nebude komunikovat.
Latexový catsuit
Nabízel jsem vyrovnání vy výši zaplacení 50 procent hodnoty zboží.
Výrobce a prodejce nabídl poukaz na zboží.
To jsem odmítl a výrobce/prodejce mi oznámil, že dále se mnou nebude komunikovat.
PVC je pro nás nepřijatelné, samo o sobě je sice hypoalergení, ale u nás dělá problémy pot.
Jediná možnost je tedy finanční kompenzace. To sice 5000 korun.
Jelikož chápu, že měl výrobce nějaké náklady a podobně, proto jsem nabídl vyrovnání ve výši 50 procent.
Jedná se o částku 5000 korun, nesedí to s objednávkou uvedenou výše, ale to je tím, že 3375 bylo jiné zboží a to si nechám. Je mi sice k ničemu, ale už jsem ho odebral.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Omnivoid s.r.o., Londýnská 254/7, 12000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kutěji,
tuto situaci bereme velmi vážně a proto na Vaši stížnost reagujeme. Informace, které uvádíte, však nejsou úplné a nezahrnují celý kontext problému.
-Všechny produkty, které vyrábíme, jsou vyráběny na objednávku.
-Rušení objednávek tohoto typu je možné pouze do 7 dnů od jejich vytvoření viz obchodní podmínky, se kterými jste souhlasil 02.02.2023.
Váš produkt byl na míru, tedy vyroben na Vaše přání a dle Vašich mír přímo pro Vás. Věc jsme navíc upravovali na základě osobního změření, které jsme Vám nabídli v rámci dobrých vztahů.
Výrobu jste zastavil Vy v době, kdy věc byla rozpracovaná 18.06.2023 a řekl jste, že se nám ozvěte. To jste ale neudělal více než rok poté 18.09.2024.
Rádi bychom Vás upozornili, že dle našich obchodních podmínek, protože použitý materiál na výrobu podléhá zkáze, samozřejmě účtujeme skladné a vzhledem k uplynuté době zde již opravdu není co řešit.
Z uzavřené obchodní smlouvy plyne závazné právní plnění pro obě dvě strany. Nabídli jsme Vám několik řešení, která jste výsměšně odmítl a zároveň jste s námi komunikoval nevhodným způsobem. Přerušení komunikace s Vámi byla důsledkem toho, že jste s námi komunikoval neslušnou a výsměšnou formou a tím je pro nás věc uzavřena. O tom, že se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, jsme Vás informovali a na našem stanovisku stále trváme.
Dobrý den.
Nemluvíte pravdu. Od samého začátku jsem chtěl měření u vás. Vy jste trvali na měření doma. Když produkt neseděl, navrhoval jsem vám (vše je v mailu písemně) že zaplatím úpravu. Vy jste toto odmítli s tím, že vaše služba zahrnuje novou výrobu.
18.6. 2023 jste neměli nic vyrobeného. Jak plyne z přiloženého snímku z e-mailu, Natálie mi psala že výroba se zastaví a odloží. S tím, že se máme ozvat až budeme vědět. Ženin stav byl a je velmi komplikovaný, ještě nás čeká min jedna operace. Vy jste na to reagovali tím, že Natálie u vás už nepracuje. To je mi jedno. To na věci nic nemění. Tehdy psala vaším jménem a nedala žádný termín do kdy se máme ozvat.
To že účtujete skladné je sice fajn, ale skladné za co? Za něco co jste ještě neměli vyrobené? Ale prosím vás.
Navrhli jste vyrovnání formou poukazu na PVC v hodnotě 10 000 s tím, že PVC je hypolaegenní.To jistě je, ale také je stoprocentně neprodyšné. A problémem není materiál, ale právě pot. Což jsem se vám snažil marně vysvětlit.
Navrhl jsem vám vyrovnání formou plnění ve výši 50 procent. To jste odmítli. Přičemž tohle je z mé strany myslím velký ústupek. Je to polovina toho, co jste nabídli vy sami. Jen vámi nabízené produkty prostě taky nemůžeme použít.
Připomínám, že z vaší strany došlo k mnoha prodlevám, e-maily kde se omlouváte za zpoždění bych ani nespočítal. Kdyby k těmto prodlevám nedošlo, mohlo být vše hotovo ještě před naším úrazem a bebylo by co řešit. To není výsměch. To je realita. Mnohokrát jsem vám psal, že mi to nevadí, že jsem s tím v pohodě, že chápu že jde o ruční výrobu.
I ve vaší reakci lžete, tvrdíte že jste nabídli několik řešení. To není pravda. Nejprve jste napsali že zrušit nic nejde. Když jsem vám odpověděl, že vy máte peníze a já nemám zboží, odepsali jste, že nabízíte PVC. Když jsem odmítl PVC. odkazem na pot a zaslal vám časovou osu, oznámili jste, že to je neslušné a ukončili jste komunikaci.
Závěr: Výroba nebyla zahájena, byla zastavena. Řekli jste ozvěte se až budete vědět. Neřekli jste a to nikdy, že se mám ozvat do nějakého termínu.
Mou nabídku na vyrovnání ve výši 5000 korun, tedy v přesné polovině toho co nabízíte vy považuji za velmi velkorysou.
V příloze e-mail.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jestliže byla pro spotřebitele pozastavena výroba, domníváme se, že měl být informován o tom, v jakém stavu se nyní výroba nachází a také o orientačním termínu, do kterého by měl dát vědět. Zároveň je však nutné uvést, že toto pozastavení výroby nemá oporu v zákoně a je tak závislé na dohodě stran a vůli prodávajícího. Ten si tak může stanovit vlastní podmínky, za jakých toto umožní.
V případě, že nebyly podrobnosti stanoveny, domníváme se, že by si společnost mohla účtovat částku za provedenou práci a použitý materiál - pokud by však ve výrobě šlo pokračovat (materiál by nebyl poškozený, resp. nepodlehl by zkáze), měla by být výroba dokončena. Nemáme však informace o tom, jak rychle ztrácí tento konkrétní latex své vlastnosti. Taktéž nám není známo, po jakou dobu jde pokračovat ve výrobě, aby zůstal latex dostatečně kvalitní.
Samotné účtování skladného je poté možné i v případě, kdy by v případě neujednání jeho výše bylo možné účtovat cenu obvyklou. Dle diskuze stran je však sporné, zda k uskladnění věci skutečně došlo.
S ohledem na výše uvedené stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.