Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po objednání a zaplacení parfému v hodnotě 1000,-Kč (platba zaslána 11.8.2015) mi e-shopem nebylo zboží dodáno. Společnost neodpovídala, odpojila telefon. Po upozornění na chystané trestní oznámení nereagovala. Pokusila jsem se ještě několikrát komunikovat s e-shopem mailem, ale nebyla žádná reakce. Peníze vráceny nebyly.
Chloe Love Eau Florale - dámská EDT 75 ml
vrácení peněz
|
Tweet |
Nedodal-li prodávající ve sjednané době zaplacené zboží, ocitá se v prodlení. Zakládá-li prodlení porušení smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co strana v prodlení svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Pokud prodávající nereaguje na odstoupení od smlouvy, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je dlužník zároveň upozorněn, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.
Nesplnil-li prodávající ani po tomto vyzvání svou povinnost, domoci se svého práva bude možné pouze soudní cestou. Spotřebitelce v takovém případě doporučujeme vyhledat právní služby. Seznam advokátů naleznete mimo jiné na webových adrese www.dtest.cz/advokati.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Existuje možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání podnětu se dozvíte prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu nebo přestupek proti majetku. Podáním trestního oznámení spotřebitel informuje Policii ČR o možné trestné činnosti. Policie ČR má povinnost se tímto trestním oznámením zabývat. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Od spotřebitelky jsme obdrželi zprávu, že jí prodávající vrátil peněžní prostředky. Případ byl tedy vyřešen, proto jej nyní uzavíráme.