Společnost


Michal Bark

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7865Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2015, před 9 lety

Eva Levíčková

Znění stížnosti

Přidávám se ke stížnosti na pana Michala Barka. Objednala jsem si v jeho eshopu mobilní telefon v hodnotě 11 000 Kč. Zboží mi nebylo dodáno, peníze nebyly vráceny, prodejce nekomunikuje. Došel mi pouze mail, že firma byla nucena vyhlásit úpadek.


Produkt

Mobilní telefon Huawei P8


Požadované řešení

Vrácení plné částky - čili 11 100 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2015 12:19, před 9 lety

Nedodal-li prodávající ve sjednané době zaplacené zboží, ocitá se v prodlení. Zakládá-li prodlení porušení smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co strana v prodlení svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.

Pokud prodávající nereaguje na odstoupení od smlouvy, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby k soudu. Ale v případě projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním zároveň dlužníka upozorníte, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.

Nesplnil-li prodávající ani po tomto vyzvání svou povinnost, domoci se svého práva bude možné pouze soudní cestou. Spotřebitelce v takovém případě doporučujeme vyhledat právní služby. Seznam advokátů naleznete mimo jiné na webových adrese www.dtest.cz/advokati.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání podnětu se dozvíte prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2016 17:23, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.