Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přidávám se ke stížnosti na pana Michala Barka. Objednala jsem si v jeho eshopu mobilní telefon v hodnotě 11 000 Kč. Zboží mi nebylo dodáno, peníze nebyly vráceny, prodejce nekomunikuje. Došel mi pouze mail, že firma byla nucena vyhlásit úpadek.
Mobilní telefon Huawei P8
Vrácení plné částky - čili 11 100 Kč.
|
Tweet |
Nedodal-li prodávající ve sjednané době zaplacené zboží, ocitá se v prodlení. Zakládá-li prodlení porušení smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co strana v prodlení svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Pokud prodávající nereaguje na odstoupení od smlouvy, je vhodné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby k soudu. Ale v případě projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním zároveň dlužníka upozorníte, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.
Nesplnil-li prodávající ani po tomto vyzvání svou povinnost, domoci se svého práva bude možné pouze soudní cestou. Spotřebitelce v takovém případě doporučujeme vyhledat právní služby. Seznam advokátů naleznete mimo jiné na webových adrese www.dtest.cz/advokati.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání podnětu se dozvíte prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.