Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7866Nepravdivé informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2015, před 9 lety

Markéta Matoušková

Znění stížnosti

Dobrý den u Vaší společnosti,jsme zakoupili mobilní telefon,který byl bohužel dceři odcizen.uplatnili jsme nárok na pojištění. doložili jsme potřebné dokumenty po 4 měs.my bylo zděleno že poj. bylo zamítnuta.po tel.na pojištovně my bylo zděleno že se to teprve vyšetřuje. ted mám doložit opět dokumenty aby byla založena nová poj událost. dostáváme lživé informace,stojí nás to čas a peníze! nevidím důvod cokoliv dokládat,máte vše potřebné.


Produkt

POJ 15219039


Požadované řešení

radi bychom kladné vyžízení pojistné události v co nejkratším termínu. do této chvíle mě telefonáty a cesty stály cca 1500,-kč doufám že jako společnost k tomuto faktu přihlédnete.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 12:50, před 9 lety

Společnost Alza.cz a.s. na svých webových stránkách inzeruje následující službu, vyhovující popisu spotřebitele. Služba nese název "Pojištění proti rozbití a krádeži". Toto pojištění zajišťuje rámcová pojistná smlouva mezi společnostmi Alza.cz a.s. (pojistník) a BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. (pojistitel).

V případě pojistné události zákazník kontaktuje prodávajícího a oznámí mu pojistnou událost. Oznámení o pojistné události musí být zaznamenáno do formuláře. O tom, zda se jedná o pojistnou událost nebo ne, rozhodne pojišťovna. V této smlouvě jsou také v čl. 10 uvedeny výluky z pojištění.

V případě zamítnutí práva na pojistné plnění, může spotřebitel požadovat zdůvodnění zamítnutí. Nesouhlasí-li s důvody zamítnutí, je možné obrátit na interní možnosti řešení stížností přímo pojišťovnou: na e-mail: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku. Orgán dohledu se bude zabývat důvody zamítnutí práva na pojistné plnění a pokud shledá, že pojistná událost byla vyhodnocena nesprávně, může se spotřebitel dožadovat pojistného plnění.

Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o nabízené službě a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že smlouva se vyloží ve prospěch spotřebitele. Pokud ale spotřebitel výslovně souhlasil se zněním pojistných podmínek, nemůže se dovolávat toho, že s nimi nebyl seznámen. Zakoupením pojištění věci a zaplacením poplatku za pojištění vyjadřuje spotřebitel souhlas s rámcovou pojistnou smlouvou a podmínkami pojištění, které jsou pro něj dostupné v rámci nabídky pojištění na internetových stránkách společnosti. Způsob vyplácení pojistného plnění vychází ze znění pojistných podmínek platných ke dni uzavření kupní smlouvy.

Co se týče šetření pojistné události platí obecně ustanovení § 2796 a násl. občanského zákoníku týkající se pojištění:
(1) Pojistitel je povinen po oznámení události, se kterou je spojen požadavek na plnění z pojištění, bez zbytečného odkladu zahájit šetření nutné ke zjištění existence a rozsahu jeho povinnosti plnit.
(2) Není-li splatnost pojistného plnění ujednána, je splatné do 15 dnů ode dne skončení šetření.
(3) Nelze-li ukončit šetření nutná k zjištění pojistné události, rozsahu pojistného plnění nebo ke zjištění osoby oprávněné přijmout pojistné plnění do tří měsíců ode dne oznámení, pojistitel oznamovateli sdělí, proč nelze šetření ukončit, požádá-li o to oznamovatel, sdělí mu pojistitel důvody v písemné formě. Pojistitel poskytne osobě, která uplatňuje právo na pojistné plnění přiměřenou zálohu, to neplatí, je-li rozumný důvod poskytnutí zálohy odepřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2015 17:07, před 9 lety

Vážená paní Matoušková,

velmi se omlouvám za vzniklé nedorozumění. Nové nahlášení pojistné události není určitě potřeba, kolegové vše předali likvidátorovi pojišťovny a ten o daném případu již rozhodl na základě doručených dokumentů. Podle dostupných informací jste již rozhodnutí Likvidátora obdržela.

Podle výpovědi šlo o ztrátu telefonu a nikoliv jeho odcizení viz záznam Policie České republiky: "Dále k věci uvedla, že jí (telefon) mohl někde vypadnout, když šla mezi lidmi, jelikož si nechala otevřenou kapsu u mikiny. Ohledně odcizení uvádí, že z kapsy jí telefon nemohl být odcizen, jelikož by toto cítila..." Možnost odcizení byla touto výpovědí poškozenou za účasti jejího otce vyloučena.

Je mi to velmi líto, pojištění se však na případy ztráty nevztahují (bod 10.2.3 Všeobecných pojistných podmínek: https://i.alza.cz/Foto/Download/ALZA_RS_ALADR_1_2013_FINAL.pdf). V každém případě o vyřízení pojistné události rozhoduje likvidátor pojišťovny, pokud s jeho rozhodnutím nesouhlasíte, doporučuji obrátit se přímo na pojišťovnu. Jakožto společnost Alza.cz nemáme bohužel možnost rozhodnutí změnit.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2015 11:54, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.11.2015 18:14, před 9 lety


Markéta Matoušková

Dobrý den,stále nesouhlasím s rozhodnutím o zamítnutí pojistné události. Vzhledem k skutečnostem že za krádež, je považováno neoprávněné přisvojení věci či hodnoty. Při nalezení movité věci bychom měli postupovat podle §135 Občanského Zákoníku a vydat jej vlastníkovi.Jelikož však vlastník není znám měli bychom věc předat na obecní,městský úřad či na policii ČR.Ponechání nalezené věci je trestný čin a v případě jeho prokázání hrozí trest odnětím svobody až na jeden rok §254 Trestního zákona.Takže pokud by má dcera ztratila movitou věc a někdo jí našel a neodevzdal na příslušném místě viz nahoře jedná se o trestný čin krádeže na kterou se naše pojistka vztahuje!!! Děkuji za přehodnocení vašeho závěru. S pozdravem Matoušková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2015 08:59, před 9 lety

Jak již bylo zmíněno i v předchozím vyjádření dTestu, nesouhlasí-li spotřebitelka s rozhodnutím o zamítnutí práva na pojistné plnění a nesouhlasí-li se zdůvodněním tohoto zamítnutí, může se spotřebitelka obrátit na interní možnosti řešení stížností přímo pojišťovnou: na e-mail: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku. Orgán dohledu se bude zabývat důvody zamítnutí práva na pojistné plnění a pokud shledá, že pojistná událost byla vyhodnocena nesprávně, může se spotřebitel dožadovat pojistného plnění.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 13:41, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Případný spor tak může pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
Bude-li spotřebitel potřebovat další konzultaci, může se obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.