Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den.
29.8.2024 jsme objednali telefon IPhone 13 z eshopu. Po obdržení údajů bylo zboží zaplaceno převodem z účtu. Zboží jsme neobdrželi.Po týdnu jsme odstoupili od kupní smlouvy. Do dnešního dne nemáme vrácené peníze na účtě. Přes veškerou naší snahu obchod přestal komunikovat. Maily se stávají nedorucitelne. Telefonický kontakt nemožný. Co dělat dál? Máte pro nás nějakou radu?
Děkuji Pešava
IPhone 13
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
mrzí nás Vaše nespokojenost, byla jste opakovaně písemně informována o možném řešení
1. přihlášení do insolvenčního řízení
https://justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63
p.s. převzetí zboží ve hodnotě objednávky jste odmítl zásilku
Pěkný den.
Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků:
1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024
2017 100%
2018 100%
2019 100%
2020 100%
2021 100%
2022 100%
2023 100%
30.9.2023-31.8.2024 99%
Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024
2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024:
eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí
aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí
aukro 99.3% ověřená spokojenost
heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí
heureka 92,3% ověřená spokojenost
heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina)
Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2021
COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024
platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024
soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10.
Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jak uvádí sama společnost, je vhodné pohledávku přihlásit v rámci insolvenčního řízení. Zároveň upozorňujeme, že v případě, kdy spotřebitel nesouhlasí s povolením oddlužení v rámci insolvenčního řízení, je nutné tento nesouhlas projevit nejpozději s přihláškou pohledávky, jak již někteří věřitelé učinili, neboť se domnívají, že žádost o povolení oddlužení je nepoctivým záměrem dlužníka.
Co se týká uvedených statistik od společnosti, nedisponujeme daty, kterými bychom mohli její tvrzení potvrdit nebo vyvrátit. Je pravdou, že na společnost není v rámci služby VašeStížnosti.cz ve společností uvedeném roce 2021 evidována žádná veřejná stížnost, avšak za letošní rok je jejich počet aktuálně 28, přičemž většina z nich má podobný skutkový stav.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den
Stížnost jsem podával ještě před započetím insolvenčního řízení, i kdž jste vy jako firma museli vědět, že končíte a nemáte zboží na skladě! Přesto jste se snažili neustále oddalovat dodání.
Zboží jsem odmítl až v tom případě, když jste nebyli schopni dodat telefon v termínu! Podle vašich informcí byl telefon v přepravě! Nikdy mě žádný dopravce nekontaktoval ve snaze mi telefon doručit. Odmítnutí bylo formou emailu po telefonátu s vaším zaměstnancem. který mi volal po několika urgencích. Doložit mohu všechnu komunikaci s vaším e-shopem!
Jste prostě jen lháři a ***, kteří veděli, že zboží nejste schopni dodat!
Po přečtění všech odpovědí se mi zád , že jste na místo komunikátora dosadili člověka, který umí perfektně kopírovat a vložit.
Pešava
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Protože vyjádření spotřebitele směřuje zejména na společnost, přeřazujeme stížnost na společnost, aby mohla reagovat a případně upřesnit některé části spotřebitelova vyjádření.
Dobrý den, ohrazujeme se proti Vašemu nepravdivému a ničím nepodloženému tvrzení, že jednala s nepoctivým záměrem a vulgárnímu napadení viz. důkazy níže. Tyto a další falešné stížnosti od neexistujících lidí na platformě dTest mohou zákládat právo na vymáhání škody (a její zápočet proti Vaší pohledávce) za nepodloženou pomluvu, poškozování cizích práv tzn. poškozovat aktiva společnosti před prodejem a tím pádem několikanásobně snižovat výnos z aktiv pro uhrazení pohledávek Vás a ostatních věřitelů. Pěkný den.
1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024
2017 100%
2018 100%
2019 100%
2020 100%
2021 100%
2022 100%
2023 100%
30.9.2023-31.8.2024 99%
Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024
2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024:
eshop v
více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí
aukro
více než 858 ověřených pozitivních recenzí
aukro
99.3% ověřená spokojenost
heureka
více než 198 ověřených spokojených recenzí
heureka
92,3% ověřená spokojenost
heureka
100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina)
Vasestiznosti
0 nevyřešených stížností k 31.8.2024
COI
0 nevyřešených stížností k 31.8.2024
platební rozkazy
0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024
soudní spory
0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jestliže je skutkový stav stížnosti pravdivý, nedochází dle našeho názoru k poškozování společnosti, které by bylo možné vymáhat v rámci náhrady škody. Stejně tak se v takovém případě nejedná o trestný čin. S ohledem na počet stížností na tuto společnost a počet přihlášek do insolvenčního řízení se rovněž nedomníváme, že by byly podobné stížnosti (společností zpravidla označovány jako neoprávněné) součástí konkurenčního boje.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Dobrý den
V žádném případě se v naší stížnosti nejedná o falešnou stížnost a nebo falešného klienta.
Vše máme doložené.
Správce aktiv ( jméno mi odmítl sdělit ) mě kontaktoval s tím, abych stížnost stáhl , nebo budeme čelit žalobě za pomluvu/poškozování cizích práv a náhradu vzniklé škody. Zároveň mi správce aktiv sdělil, že je již podaný návrh na žalobu proti D Testu ( důvod si již bohužel nepamatuji ). Může se mi D Test k tomu vyjádřit, zda je tato skutečnost pravdivá?
My nechceme nikoho poškodit. Pouze chceme aby nám bylo vráceno to na co máme nárok. To znamená peníze za zboží ( které jsme zaplatili ) , ale které nám nebylo nikdy doručeno.
Hezký den Pešava
Dobrý den,
veřejné vyjádření pana Pešavy "z.."+"l..." zcela jistě zakládá podezření na trestný čin pomluvy, poškozování cizích práv.....což je nepochybné a škodí to hodnotě aktiv, která po prodeji budou sloužit k vyplacení všech věřitelů včetně pana Pešavy.
Dále pan Pešava píše, že mu nikdo na emaily nereagoval což také není pravda, bylo mu zodpovězeno na všechny dotazy + dostal nadstandardně nad rámec zákona stejně jako ostatní věřitelé bez rozdílu opakovaně písemné instrukce jak postupovat, aby jeho pohledávka byla uspokojena a jak dosáhnout maximálního uspokojení pohledávky (např. stáhnutím této stížnost z veřejné i neveřejné části dTest/VaseStiznosti pro dosáhnutí maximálního výnosu z prodeje aktiv pro něj i ostatní věřitele bez rozdílu).
Vzhledem k tomu, že dTest (organizace v monopolním postavení s dominantním podílem na trhu) nemá ambice posuzovat do hloubky zde uveřejněné stížnosti, o čemž svědčí
- že nechává více než 30 dní staré falešné a neoprávněné stížnosti stále ve veřejném prostoru i když může vědět (opakovaně jsme jej na to písemně upozorňovali bez reakce)
- že odmítá poskytnou prostor pro vyjádření ke stížnostem
- že více než 70% stížností na Dtest/Vasestiznosti je falešných a neoprávněných
- že dává rady posílat korespondenci na neexistující společnost, která již nemá adresu a na dTestem uváděné adrese to logicky nikdo nepřevezme
jsme ztratili důvěru v jeho nezávislost a cíl pomáhat spotřebitelům.
Právní podklad o vyvrácení častého omylu, že recenze jsou bez důsledku:
Negativní recenze na portálu dTest VašeStížnosti mohou potenciálně zahrnovat několik právních rizik jak pro osobu, která recenzi zveřejnila, tak pro samotný portál dTest, z hlediska trestního práva, soutěžního práva a občanského práva. Níže uvádím některé možné právní důsledky:
1. **Pomluva (trestní právo)**:
Podle § 184 trestního zákoníku se dopustí trestného činu pomluvy ten, kdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je schopný značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, poškodit ho v zaměstnání nebo narušit rodinné vztahy. Pokud je negativní recenze nepravdivá a poškodí dobré jméno osoby či firmy, může být považována za pomluvu.
2. **Poškození cizích práv (trestní právo)**:
Podle § 181 trestního zákoníku se jedná o trestný čin, pokud někdo jinému způsobí vážnou újmu na právech tím, že ho uvede v omyl nebo využije jeho omylu. Šíření nepravdivých informací může vést k tomuto trestnému činu.
3. **Nekalá soutěž (soutěžní právo)**:
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje jednání, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Pokud je negativní recenze motivována snahou poškodit konkurenta nebo obsahuje nepravdivé informace, může se jednat o nekalou soutěž.
4. **Poškozování cizích práv (občanskoprávní odpovědnost)**:
Kromě trestního postihu může poškozený subjekt požadovat náhradu škody nebo zadostiučinění za nemajetkovou újmu způsobenou šířením nepravdivých informací.
5. **Křivé obvinění (trestní právo)**:
Pokud někdo úmyslně uvede nepravdivé obvinění z trestného činu s cílem poškodit druhou osobu, může se dopustit trestného činu křivého obvinění podle § 345 trestního zákoníku.
6. **Odpovědnost provozovatele portálu (dTest)**:
dTest jako provozovatel portálu může nést odpovědnost za obsah zveřejněný uživateli, zejména pokud je upozorněn na závadný obsah a neučiní kroky k jeho odstranění. Podle zákona o některých službách informační společnosti má povinnost odstranit nebo znemožnit přístup k protiprávnímu obsahu, jinak může čelit právním následkům.
7. **Poškození věřitele (trestní právo)**:
8. **Nekalé jednání (obecně)**:
Šíření nepravdivých nebo zavádějících informací může být považováno za nekalé jednání, které je v rozporu s dobrými mravy a může způsobit újmu jiné osobě nebo společnosti.
**Závěr**:
Pokud jsou informace poškozujíci a to i v kontextu celkového obsahu nebo zavádějící, mohou mít právní důsledky pro autora recenze i pro platformu, na které jsou zveřejněny.