Společnost


Mgr. Jana Konečná

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78669Neuznaná reklamace, odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.10.2024, před 3 měsíci

Michal Herout

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupil jsem si produkt Atlas Trio, filtry na železitou vodu a zákal u společnosti Filtryvody.cz.

Po necelém roce používání (cca 10 měsíců) se plastová baňka prvního filtru nafoukla jako balónek a celý filtr, respektive vedení vody, roztrhla. Vlivem závady mi byl vytopený celý sklep v rodinném domě.
Buď jsem měl smůlu na špatný kus a nebo se jedná o nekvalitní produkt. Co jednoznačně nedoporučuji, tak nakupovat v tomto obchodě. Takovou chybu jsem bohužel udělal podruhé a objednal ihned po havárii ten samý produkt znovu, aby voda v rodinném domě vůbec tekla.
Místo prozákaznického jednání a kladného vyřízení reklamace paní svaluje vinu na zákazníka, vyžaduje podrobnou fotodokumentaci veškerých technologií v domě (ty jsem dodal a i tak nebyla spokojená s úhly a přála si mít veskerou technologií na jednom záběru, což je opět technicky neproveditelné). Prodejce dělá ze zákazníka blbce a tvrdí, že jsem si do filtru pustil teplou vodu. Což technicky je skutečně nemožné. Během komunikace neustále hledala záminky, proč reklamaci zamítnout (chybná instalace, možnost umístění filtrů na sání vodárny, a byla velice arogantní..). Zdůrazňuji, že instalace je provedena dle doporučení výrobce a filtry jsou umístěny na výtlaku vodárny až za tlakovou nádobou. Ohřev vody je řešen přes výměníkový bojler tepelným čerpadlem, ten je umístěn až za filtry a oddělen tlakovou nádobou a zpětnou klapkou.
Návrh a instalaci otopného systému včetně ohřevu vody realizovala odborná firma a okruh ohřevu vody je oddělený od vodárny a filtrů zpětnou klapkou. Stejně tak jsou umístěny v systému tlakové nádoby. Jak u výměníkového bojleru, tak i u vodárny.
Použitá vodárna: Elpumps VB 50/1500B,
Tlakový spínač: TSA3S05M (spínací tlak: 2,7 Bar,
vypínací tlak: 4,2 Bar)
Maximálně možný tlak čerpadla: 4,8 Bar.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 11:28, před 3 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud došlo ke škodě na majetku, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Spotřebitel by však musel mimo jiné prokázat, že škoda byla způsobena vadou výrobku. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2024 09:45, před 3 měsíci

Spotřebitel nás informoval, že mu po zaslání odstoupení od smlouvy bylo nabídnuto vrácení poloviny kupní ceny. Poté, co na nabídku nereagoval mu byla vrácena celá kupní cena na účet.

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.